Normativa lingüística

El PSC carrega contra el decret del català: «¿Quin problema hi ha que es doni una matèria en castellà?»

Els socialistes rebutgen el text del Govern perquè col·lideix contra la sentència del TSJC

El PSC carrega contra el decret del català: «¿Quin problema hi ha que es doni una matèria en castellà?»
1
Es llegeix en minuts
Daniel G. Sastre
Daniel G. Sastre

Periodista

Especialista en política catalana i espanyola

Ubicada/t a Barcelona

ver +
Júlia Regué
Júlia Regué

Cap de la secció de Política.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El PSC ha defensat avui la seva posició ambivalent respecte a la resposta política que s’està donant des de Catalunya a la sentència del Tribunal Superior de Justícia (TSJC) que disposa que un 25% de les classes es facin en castellà. Els socialistes han pactat amb ERC, Junts i comuns una llei que, en rèplica a aquesta resolució judicial, vol regular el règim idiomàtic a les escoles; tanmateix, estan en contra del decret que el Govern va aprovar aquest dilluns.

Ho estan perquè, segons ha explicat la portaveu parlamentària del PSC, Alícia Romero, col·lideix amb la decisió del TSJC. I una de les premisses dels socialistes és que cal complir les sentències, «agradin o no». A més, el PSC no veu problema en què la presència del castellà a les aules s’incrementi fins a aquest 25% que demana el tribunal. «¿Quin problema hi ha que es doni una matèria en castellà?», s’ha preguntat Romero. «Això ja passa a moltes escoles, i no és un problema», ha afegit.

Notícies relacionades

La dirigent socialista, que ha aventurat que el decret del Govern tirarà endavant amb el suport dels comuns, ha explicat per què el seu partit s’oposa a aquest text. «Es va parlar que llei i decret anirien en consonància, però per desgràcia ahir vam veure que no era així. No es parla del castellà, i es recolza una inaplicació de percentatges, és a dir, l’incompliment de la sentència. També d’altres elements que s’utilitzen per establir el currículum a les aules», ha dit Romero. 

Pel PSC, el punt de partida de qualsevol sistema continua sent el mateix: «El català és llengua minoritària que cal garantir i protegir, però el castellà també ha de ser llengua d’aprenentatge i pot ser vehicular en altres matèries, com les matemàtiques i l’educació física».