Votació aquest dijous
El PSOE negocia in extremis per salvar la llei audiovisual
Podem, ERC i Bildu registren una esmena per revertir un canvi introduït pels socialistes contra les productores independents

La tramitació de la llei de comunicació audiovisual es preveia complexa. Fins i tot, traumàtica. Però el que no semblava entrar dins dels plans del Govern central era no tenir els recolzaments lligats a escasses hores de la seva votació al Congrés. Amb els acords ja segellats en el si de l’Executiu entre el PSOE i Unides Podem, i de portes enfora amb el PNB i ERC, el ple d’aquest dijous, on es debatrà la norma per a la seva aprovació, aparentava ser un camí senzill que tanqués mesos de negociacions. No obstant, una esmena a última hora dels socialistes ha posat en alerta els socis –fins i tot els morats– i el PSOE s’ha vist obligat a obrir converses per salvar la llei aquest dijous.
Les friccions arrelen en una modificació que van introduir els socialistes al text –aprovat en comissió amb el ‘sí’ de PSOE, Podem, el PNB i ERC– que substituïa una paraula per una altra. Aquest simple canvi atorga la categoria de productora independent a les grans empreses audiovisuals, sempre que no donin servei a la seva pròpia cadena. Davant aquesta modificació, les associacions de productors de cine i audiovisual van reclamar aquest dimecres als grups que rebutgin la norma.
Notícies relacionadesPer revertir el text al seu estat original, Unides Podem, ERC i EH Bildu van registrar aquest dimecres una esmena transaccional que només tirarà endavant si el PSOE decideix recolzar-la per evitar que la norma decaigui. Els morats no tenen intenció de votar en contra de la llei audiovisual, ja que emana del mateix Govern, però els altres dos partits, clau en l’aritmètica parlamentària de l’Executiu, han mostrat els seus dubtes a recolzar-lo.
Fonts d’ERC expliquen que estan analitzant les conseqüències reals que té el canvi introduït pels socialistes abans de decidir el sentit del seu vot, tot i que reivindiquen que el que van acordar amb l’Executiu central en matèria de foment del català es manté intacte. Una abstenció dels republicans catalans posaria en un compromís la norma, que, de moment, compta amb el rebuig del PP, Vox, Junts i el PDECat. El partit ‘abertzale’ i Cs –tots dos es van abstenir en la votació del dictamen la setmana passada– també espera que el PSOE mogui fitxa per mantenir la seva posició o passar-se al ‘no’.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- BOE Nous llocs de funcionaris a l’Administració: l’Estat n’incorpora 551 a Catalunya
- Cas Koldo Feijóo, després de l’«estupor» que Ábalos continuï de diputat: «Seguim sorpresos que no hi hagi ningú que retiri la confiança d’una vegada al Govern»
- El Govern es desvincula per complet d’Ábalos
- Tempesta judicial i política Una empresa de Panamà demana cita a Ábalos per expandir negoci
- Tempesta judicial i política L’empresària que va assegurar haver portat efectiu a Ferraz es reafirma