Absolució revocada
El TSJ de Madrid condemna a un any l’ex número dos de la policia pel ‘pendrive’ dels Pujol
El tribunal dona la raó a Jordi Pujol Ferrusola i revoca l’absolució de l’exdirector adjunt operatiu

undefined53699621 madrid 09 06 2020 politica el ex policia eugenio pino en l200609093325 /
El Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) ha revocat l’absolució de l’exdirector adjunt operatiu de la policia Eugenio Pino per la introducció el 2015 d’un ‘pendrive’ de dubtós origen amb informació de Jordi Pujol Ferrusola en el cas en què s’investiga tota la seva família, i l’he condemnat a un any de presó, a multa de 7.200 euros i a indemnitzar el primogènit de l’expresident de la Generalitat amb la quantitat de 2.000 euros, per un delicte de revelació de secrets
L’ex número dos policial va ser absolt dels delictes de revelació de secrets, fals testimoni i estafa processal dels quals estava acusat juntament amb altres comandaments policials per l’Audiència de Madrid el juliol del 2020, però Pujol Ferrusola va recórrer a apel·lació davant el Tribunal Superior de Justícia de Madid.
Notícies relacionadesAquesta sentència de l’Audiència de Madrid va ser la primera dictada en relació amb les com a mínim qüestionables pràctiques policials del Govern del PP i precisava que a ella no li corresponia «jutjar una època, una manera de treballar, ni [...] el debat polític social que va poder suscitar una determinada manera de gestionar la Direcció General de la Policia». I, a diferència de la del TSJ, es limitava a declarar que el director adjunt de la Policia tenia indicis que havia sigut obtingut sense autorització judicial, «per cursos si no il·lícits, sí foscos».
Ara els magistrats han considerat que va incórrer en un il·lícit penal quan va facilitar al CNI, a l’UDEF i al Jutjat Central d’Instrucció número 5 de l’Audiència Nacional un ‘pendrive’ amb informació de Jordi Pujol Ferrusola sense advertir «en cap moment l’autoritat judicial de l’origen il·lícit de la prova».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán