Diputats afectats
El Parlament presenta una denúncia per l’espionatge amb Pegasus
zentauroepp40476964 the chamber of catalonia s regional assembly the parlament171010115100 /
El Parlament de Catalunya ha presentat aquest dilluns una denúncia per l’espionatge realitzat amb el programa Pegasus, segons un comunicat de la cambra. En la denúncia es planteja que es depurin en seu judicial les possibles responsabilitats de les persones que hagin participat en l’espionatge.
La denúncia està firmada per la presidenta del Parlament, Laura Borràs, s’ha presentat a la Ciutat de la Justícia i va dirigida al Jutjat d’Instrucció que correspongui pel torn de repartiment.
En el text de la denúncia, el Parlament al·lega que l’espionatge amb el programa Pegasus «pot ser constitutiu» d’un delicte de l’article 197 bis del Codi Penal, que tipifica accedir a un sistema d’informació o mantenir-se dins sense autorització i en contra de la voluntat del propietari.
Notícies relacionadesHa apuntat que la condició de membres del Parlament de part dels afectats «és un indici clar que s’hauria pogut produir un accés il·legal als sistemes d’informació» de la cambra.
Per aquesta raó, el Parlament podria ser «directament persona ofesa, especialment en vista de l’accés sense restriccions que Pegasus proporciona als dispositius espiats». Ha assenyalat que els fets també podrien ser constitutius d’un delicte previst a l’article 197 del Codi Penal sobre l’aprofitament de la intrusió per interceptar comunicacions o accedir a informació emmagatzemada.
- Desenvolupament Si el teu fill neix en un d’aquests tres mesos serà més intel·ligent, segons la ciència
- El futur de Palestina ¿I què faran amb cinc milions de palestins?
- Naufragi Suspenen aquest diumenge la recerca dels desapareguts a Indonèsia sense resultat
- La caixa de ressonància ¿Els millors discos de l’any o els més importants?
- Tradició nadalenca El pessebre més gran de Catalunya s’obre pas a Parets del Vallès: «És un tribut als cultius catalans»
