Guerra a Ucraïna
Sánchez no precisa la data del seu viatge a Ucraïna
El president del Govern assegura que continuarà mantenint l’ajuda humanitària i militar al país i que traslladarà a Zelenski el «compromís rotund i inequívoc» d’Espanya i de la Unió Europea

El cap del Govern, Pedro Sánchez, ha explicat que en la reunió que mantindrà a Kíiv amb el president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, li traslladarà el «compromís rotund i inequívoc» d’Espanya i de la Unió Europea amb el seu país i que continuarà mantenint l’ajuda humanitària i militar.
Sánchez s’ha referit al viatge que farà a Ucraïna en una declaració que ha realitzat després de visitar el centre de refugiats ucraïnesos a Màlaga.
No ha precisat la data concreta d’aquest viatge després que el Govern afirmés dimarts i ell hagi reiterat aquest dimecres que es realitzarà en els pròxims dies, però fonts de la Moncloa afirmen que serà «imminent».
El cap de l’Executiu ha avançat que en aquesta trobada amb Zelenski li exposarà el ple compromís d’Espanya amb el seu país.
«Li traslladaré el compromís rotund, inequívoc, de la Unió Europea i sense cap dubte del Govern d’Espanya, de la societat espanyola i del conjunt de les seves institucions per la pau», ha assenyalat.
Notícies relacionadesDe la mateixa manera, ha comentat que li assegurarà que farà tot el que estigui en mans d’Espanya perquè es garanteixi «més aviat que tard, al més aviat possible, la pau a Ucraïna».
Mentrestant, reiterarà que Espanya continua oferint la seva ajuda humanitària i militar a Ucraïna.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro