Abusos a menors
La mare d’una menor tutelada a les Balears: «La meva filla ha patit abusos i l’IMAS m’ho està ocultant»
La comissió del Parlament Europeu ha iniciat la seva investigació amb mares de menors i periodistes
La Comissió de Peticions del Parlament Europeu, que s’ha desplaçat a Palma per iniciar la investigació sobre l’explotació sexual de menors tutelades, ha començat aquest dilluns prenent declaració a dues mares menors que estan sota la tutela del Consell de Mallorca. Ana Carmona n’és una i ha denunciat davant els europarlamentaris que «la meva filla ha patit abusos i explotació i l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) m’ho està ocultant», ha assegurat. Carmona ha afegit: «La meva filla ara té 16 anys i m’he assabentat que pateix aquesta situació des de fa diversos anys i en algunes ocasions sense sortir del centre de menors».
La comissió està integrada per vuit europarlamentaris, tots de partits de dretes, i aquesta tarda per sorpresa s’hi ha unit la presidenta d’aquest organisme europeu, l’exministra del PP i eurodiputada Dolors Monserrat. Cal recordar que la comissió de peticions s’ha desplaçat a Mallorca arran de diverses denúncies de particulars, una és de l’excandidat de Vox a Eivissa José Luis Sánchez Saliquet. Les altres dues són de Margalida Vicens, dirigent de Noves Generacions del PP, i de Carmen Cordón.
Aquesta tarda, abans que la comissió es desplaci al Consolat de Mar per entrevistar-se amb la presidenta del Govern, Francina Armengol, i la consellera d’Assumptes Socials, Fina Santiago, també han pres declaració a diversos periodistes. Un d’aquests Xavier Peris, periodista de ‘Diario de Mallorca’, pertanyent al mateix grup editorial que aquest mitjà, que juntament amb diversos companys va destapar els casos d’explotació sexual. Per aquestes informacions, el nostre rotatiu va ser guardonat amb el premi de periodisme de l’Associació de Periodistes de Balears.
Notícies relacionadesPeris ha relatat tot el treball periodístic realitzat i com es va iniciar la investigació des del diari: «A la Nit de Nadal del 2019 una nena de 13 anys que s’havia escapat d’un centre de menors va ser presumptament violada per cinc menors i la notícia va tenir una gran repercussió a Mallorca. No obstant, hi va haver alguns detalls que ens van cridar l’atenció a ‘Diario de Mallorca’. El primer va ser la declaració de la víctima que va explicar que havia estat en un bar i la propietària li va preposar mantenir relacions sexuals amb un client a canvi de diners. El segon va ser que la tutora de la nena també va declarar davant la Policia que s’escapava amb freqüència i sabien que durant les seves fugues practicava la prostitució».
El periodista de la secció de successos d’aquest diari també ha relatat als europarlamentaris que «és un fenomen generalitzat des de fa dècades» i que alguns treballadors de centres de menors «van expressar la seva frustració, ja que les denúncies que havien fet davant els seus superiors sobre l’explotació sexual no havien servit de res».
- Investigació en marxa Els Mossos busquen testimonis de la caiguda d’Andic rastrejant mòbils
- Ensenyament Els alumnes amb necessitats educatives es tripliquen en 7 anys
- Marc Simón, subdirector general de Social de la Fundació La Caixa: "Es tracta d’acompanyar, no només d’oferir ajuts econòmics"
- Conflicte a l’escola catalana Els professors criden a "bloquejar Catalunya" durant la visita del Papa
- Les plantes de tractament vigilen l’aparició de microplàstics
