Catalunya demana que s’ampliï el sostre de dèficit per les conseqüències de la guerra d’Ucraïna
Aragonès demana que el Govern actuï com quan la pandèmia de la covid-19

En una eclèctica sessió de control en què els grups han posat sobre la taula tots els temes de candent actualitat, de la vaga del professorat al gir polític d’Espanya amb el Sàhara Occidental, el president Pere Aragonès va reclamar que, igual que va passar amb la pandèmia de la covid-19, el Govern ampliï el sostre de dèficit de les autonomies per combatre les conseqüències de la guerra d’Ucraïna.
A resposta d’una interpel·lació del PP, Aragonès va reconèixer que no era, òbviament, moment per elevar impostos i, per tant, no es poden obtenir nous ingressos just en el moment en què les administracions han de posar l’espatlla en forma d’ajudes econòmiques. «Es necessita marge d’endeutament», va concloure.
Sobre les conseqüències de la invasió russa, el president es va manifestar a expenses del que es decideixi a Brussel·les i a Madrid. «No en va, l’Estat recapta el 85% del que aporten els catalans i és l’únic que pot modificar els impostos sobre hidrocarburs».
Desconfiança en el Govern
Junts, soci de Govern d’Aragonès, li va preguntar, a través del president del grup parlamentari, Albert Batet, si confia en un Govern que havia fet un gir de 180 graus en la qüestió sahrauí. El president va expressar el seu suport a l’autodeterminació d’aquesta regió i la seva preocupació per aquest canvi de Pedro Sánchez i les seves conseqüències, com la pujada del preu del gas algerià just en aquests moments en què la guerra a Ucraïna ha tensionat els costos energètics. Però anant al fons de la qüestió –perquè Batet pretenia demostrar, una vegada més, la ineficàcia d’assistir a la taula de negociació–, Aragonès va asseverar que mai renunciarà «a cap fòrum on pugui reclamar l’exercici del dret a l’autodeterminació de Catalunya i l’amnistia.
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Pep Guardiola i Cristina Serra, a prop de firmar el divorci
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Mercat immobiliari Gonzalo Bernardos és molt pessimista amb el futur de la vivenda: «Veurem gent a...»
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- Guardiola, a prop de firmar el divorci
- Un tribut de luxe a Theodorakis al Barnasants