Crisi a les files populars
Feijóo insta Casado a prendre decisions ja per salvar el PP del «col·lapse»

El president de la Xunta de Galícia, Alberto Núñez Feijóo, en una convenció del PP, l’octubre del 2011. /
Alberto Núñez Feijóo ha instat Pablo Casado a prendre «decisions» «immediates» per «tornar a unir el partit». El president de la Xunta considera que el PP està en una situació de «col·lapse» que ha d’acabar al més aviat possible.
Divendres el president de la Xunta va demanar al màxim responsable dels populars que tanqués al més aviat possible l’«hemorràgia» que està vivint la formació pel xoc amb Isabel Díaz Ayuso o es veuria obligat a demanar un congrés extraordinari per elegir un nou líder.
Aquest divendres, Feijóo no ha volgut tornar a pronunciar la possibilitat d’arraconar Casado en una Junta Directiva Nacional amb la petició d’un congrés urgent, però ha remarcat la urgència que actuï.
«Li dec lleialtat a Pablo Casado. La meva opinió la hi he donat a ell. ¿Hem de prendre decisions? La meva resposta és que sí. ¿Han de ser immediates? La resposta és que sí. ¿Han de tornar a unir el partit? És que sí. En tenim l’obligació, ja no com dirigents sinó com espanyols, per no crear-li més problemes a Espanya. És al president del PP a qui correspon explicar-li la meva opinió», ha afirmat aquest matí.
¿Farà un pas endavant?, li ha preguntat la premsa. «Jo no vinc a parlar de mi. Ja hem donat espectacle de parlar de persones i de nosaltres mateixos. No vinc a parlar de mi. Vinc a parlar de mi, vinc a parlar del PP i d’Espanya. Si no seria cometre errors de nou i parlar cada un de si mateix. Tenim un problema, no és petit, no hem acabat la crisi i quan no s’acaba en el primer temps s’ha d’acabar en el segon i definitiu», ha dit.
En aquests moments Casado està reunit amb el comitè de direcció del seu partit, el seu nucli dur de fidels, a la seu de Génova, per analitzar el perjudici al seu lideratge i prendre decisions sobre el futur a curt termini.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?