Reunió
Montero i Verge s’emplacen a treballar bilateralment per avançar en l’agenda feminista
El Ministeri i la Conselleria han acordat reunir-se de nou abans d’estiu
La ministra d’Igualtat, Irene Montero, i la consellera d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat, Tània Verge, s’han emplaçat a «treballar bilateralment per avançar en l’agenda feminista», en una reunió de treball aquest divendres al Palau de la Generalitat.
Han coincidit que s’ha d’aprofundir en la garantia de drets existents i «en la conquesta de nous», així com en la necessitat de treballar conjuntament des dels seus respectius equips, per la qual cosa han acordat tornar a reunir-se abans d’estiu, segons un comunicat de la Conselleria aquest divendres.
La trobada ha comptat per part del Ministeri amb la secretària d’Estat d’Igualtat, Ángela Rodríguez, i la directora de Gabinet, Amanda Meyer; mentre que per part del Govern hi han assistit la secretària general d’Igualtat i Feminismes, Georgina Oliva; la cap de gabinet, Marina Garcia; la secretària d’Igualtats, Mireia Mata; i la secretària de Feminismes, Montserrat Pineda.
«Avancem juntes en la lluita pels drets de les dones a Catalunya i Espanya, contra les violències masclistes, pels drets LGBTI i amb el pla Corresponsables», ha dit Montero, que també ha advocat per la cooperació institucional i la col·laboració constant.
Verge ha apostat per impulsar polítiques feministes «desacomplexades, interseccionals, transinclusives i antiracistes» per desplegar polítiques que permetin una transformació real per a la igualtat i la garantia de drets, en les seves paraules.
Violència institucional
El Ministeri i la Conselleria han convingut a abordar la «violència institucional», i l’Executiu català s’ha ofert a compartir eines que està elaborant des d’Igualtat, com avaluacions de victimització que puguin percebre les dones per part de les institucions i les mesures de reparació incorporades en els Pressupostos per al 2022, segons la Conselleria.
Notícies relacionadesVerge també ha compartit amb la ministra l’estratègia catalana de drets sexuals i reproductius que «aprofundirà en drets ja aconseguits», com la interrupció voluntària de l’embaràs i l’educació sexual, alhora que en crearà de nous, com el dret a l’equitat menstrual.
En aquest sentit, la consellera ha traslladat a Montero la necessitat que els productes menstruals estiguin lliures d’IVA: «És clarament un impost discriminatori per a més de la meitat de la població», ha afirmat.
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- La nit més màgica Reis i nens desafien el fred en la cavalcada
- Projecte truncat Javier Gutiérrez, frustrat després de la cancel·lació de la sèrie sobre Amancio Ortega a Prime Video que havia de protagonitzar: «Potser va interessar conservar el seu anonimat»
- Ajuda per superar l’insomni Com adormir-vos en cinc minuts
- Mobilitat al voltant del temple Barcelona pagarà 10 milions d’euros per ampliar voreres i pacificar el trànsit entorn de la Sagrada Família
- SORTEIG DE REIS Un restaurant de menú regentat per una família xinesa dona el primer premi del Nen a Sabadell
- Fortuna al Fort Pienc L’exagerada sort del Manuel: un dècim del segon premi del Nen comprat a última hora a Barcelona
- Sorteig de Reis El 6703, primer premi del Nen, repartit en més de 50 ciutats de tot Espanya, 11 a Catalunya
