Balanç de final d’any
Sánchez prioritza la recuperació i la lluita contra la covid a la taula de diàleg
«Deixem unes setmanes per treballar en el que importa a la ciutadania, que és la sisena onada i consolidar la recuperació econòmica al país», esgrimeix

La taula de diàleg es reunirà de nou, però no té data ni és una prioritat per al president del Govern. Pedro Sánchez desplaça el focus a altres qüestions que considera urgents, com la recuperació econòmica i el combat contra la pandèmia.
El cap de l’Executiu va ser expeditiu en la seva resposta al president Pere Aragonès, que diumenge, en el seu missatge nadalenc, va advertir que buscarà «alternatives» si el fòrum entre governs «encalla» i no es veuen «resultats tangibles» el 2022. ERC demana a més que l’òrgan es reuneixi a primers d’any, per donar-li continuïtat a la cimera que es va celebrar el setembre passat a Barcelona. «Ja direm quan es reunirà la taula. Es reunirà segur, però és de sentit comú que deixem unes setmanes per treballar en el que importa a la ciutadania, que és la sisena onada i consolidar la recuperació econòmica al país», va mantenir Sánchez aquest dimecres a preguntes dels periodistes durant la seva compareixença de final d’any, a la Moncloa.
Catalunya, la transparència de la Casa del Rei, les quarantenes o la renovació del Consell General del Poder Judicial van ser alguns dels eixos del seu balanç, l’últim del 2021, que es va prolongar durant aproximadament una hora.
Catalunya ha «de superar el procés»

«Tots desitgem resultats tangibles de la taula de diàleg», va convenir Pedro Sánchez, en resposta al discurs de Pere Aragonès. Ara bé, va afegir, la qualificació de «resultats tangibles» serà «probablement» diferent segons l’interlocutor. És a dir, que les dues parts discreparan. «Nosaltres defensem superar el procés, deixar de tenir dos blocs de la societat catalana separats, la pandèmia», que demostra que totes les administracions i els ciutadans han d’actuar «units».
De qualsevol manera, va assenyalar el president, el Govern no renuncia al diàleg ni als avenços per arribar a «la concòrdia i la convivència» per a una societat que «ha viscut fracturada» durant els últims anys.
Així que és de «sentit comú» (expressió clau de la compareixença d’aquest dimecres), va defensar, que ara no es posi l’accent a la taula, perquè els esforços han de concentrar-se, creu, en la lluita contra la covid-19 i la recuperació econòmica, tant a Catalunya com a la resta d’Espanya. «El lògic és que ara les prioritats de la Generalitat i del Govern central siguin altres en allò urgent».
Preguntat per com veu Catalunya avui, i després de la concessió dels indults, Sánchez va defensar que viu en una «normalitat» de la que no disfrutava fa quatre anys.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Fran Martín Aguirre Un any de pandèmia Restriccions per coronavirus Consell General del Poder Judicial ( CGPJ ) Unides Podem Govern Consell de Ministres Senat Congrés PP - Partit Popular Generalitat Govern Pedro Sánchez Felip VI Joan Carles I La pujada de la llum Marxa d'Espanya de Joan Carles I Taula de diàleg sobre Catalunya Yolanda Díaz Pérez Pere Aragonès Reforma laboral
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- BCN rebutja l’exigència dels EUA de retirar la inclusió en una biblioteca
- Successos Mor una catalana en una allau mentre esquiava a Geòrgia
- Mor als 19 anys la filla de Mariano Ortega
- Educació El Consell d’Educació de Catalunya recolza que el curs 25-26 comenci el 8 de setembre
- Sessió de control Sánchez ja apunta als Pressupostos del 2026 davant la falta de suports per als comptes d’aquest any
- El 75% dels nens de 4 a 8 anys atesos al CAP Sant Roc de Badalona miren pantalles mentre mengen