Després de complir la seva pena
L’exdiputat de Podem Alberto Rodríguez demana recuperar el seu escó
Considera que no hi ha motiu perquè no se li torni una vegada liquidada la condemna

L’exdiputat de Podem Alberto Rodríguez s’ha proposat que la seva pèrdua de l’escó per la condemna que li va imposar el Tribunal Suprem no quedi allà. Ara, aprofitant que l’alt tribunal ja li ha comunicat el compliment de la seva pena, de mes i mig de presó, que se substituïa per multa, ha demanat a la Junta Electoral Central (JEC) que li restitueixi l’acta de diputat, segons l’escrit al qual ha tingut accés aquest diari.
El seu advocat, Gonzalo Boye, ha decidit fer un nou pas si més no nou i ha sol·licitat a la JEC que una vegada que el Suprem ha donat per liquidada la condemna que se li va imposar per donar una puntada de peu a un policia durant una manifestació davant la llei d’educació del PP, el 2014, li ha de ser tornat el lloc que va perdre per ella.
Restitució
«Tenint present la inexistència de cap norma legal o constitucional que a vostè (amb referència a la JEC) l’habiliti per privar-me del meu càrrec de diputat electe, li sol·licito tingui a bé sense més demores, restituir-me en el mateix al no existir ja cap pena pendent de complir», assenyala Rodríguez.
L’exdiputat de la formació morada aprofita per queixar-se també que la condemna va quedar complerta el 5 de desembre, però no se li va notificar pel Suprem fins al dia 23 passat en una interlocutòria datada el dia 20 i que firmen tots els magistrats que van formar la Sala que el va jutjar.
La restitució d’un escó a un condemnat a pena de presó no ha ocorregut mai. Ni tan sols una vegada complerta la pena. No obstant, en el seu cas no plantejaria problemes, perquè cap de les persones que el seguien en la llista electoral van acceptar ocupar l’escó que havia quedat vacant.
Rodríguez va anunciar en el mateix judici que arribaria fins als tribunals europeus, si no era absolt. El Suprem ja va rebutjar fa uns dies anul·lar el procediment, requisit imprescindible perquè pugui acudir en empara davant el Tribunal Constitucional.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer