Immersió lingüística

Junqueras acusa el PSC de «fer seguidisme de la dreta» amb el català

El president d’ERC demana al partit d’Illa que rectifiqui

A1-124320730.JPG

A1-124320730.JPG / Ferran Nadeu (EPC)

2
Es llegeix en minuts

El president d’ERC, Oriol Junqueras, ha acusat el PSC de renunciar a defensar amb plenitud el model educatiu català «perquè pensa que li és més rendible en termes electorals fer seguidisme de l’extrema dreta espanyolista i de la dreta cada vegada més extrema», i li ha demanat que rectifiqui i defensi la immersió.

En una entrevista d’Europa Press, Junqueras ha insistit que «el PSC ha tornat a sucumbir a aquesta temptació purament electoralista» amb el català a les escoles, i li ha retret que no hagi anat a la manifestació en defensa del model d’immersió lingüística del dissabte 18 a Barcelona ni a una reunió convocada per la Conselleria d’Educació amb altres grups parlamentaris.

Les dues cites s’han produït en les últimes setmanes després que el Tribunal Suprem (TS) avalés una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que fixa un mínim d’un 25% d’ensenyament en castellà en el sistema educatiu català, i de la polèmica entorn de l’escola de Canet de Mar (Barcelona) en la qual el TSJC va interposar mesures cautelars per aplicar aquesta sentència a petició d’una família del centre.

«No vull desaprofitar cap oportunitat de reclamar-li i demanar-li al PSC que torni allà on havia estat, a defensar els drets dels nens a tenir una educació que garanteixi la igualtat d’oportunitats», ha reclamat el dirigent republicà.

Preguntat què espera del nou lideratge del PSC, després que Salvador Illa hagi agafat el relleu a Miquel Iceta com a primer secretari del partit, ha respost que espera «que rectifiquin, que canviïn d’actitud i que tornin a aquestes coses més positives de la seva història i el seu patrimoni» com considera que són la defensa de l’amnistia, l’autodeterminació i el català en l’educació, que havien defensat històricament, segons Junqueras.

Notícies relacionades

També ha censurat que a l’Estat hi hagi «una espècie de tercera cambra legislativa que mai ningú ha votat i que s’ha apropiat de la potestat de modificar les lleis aprovades per les cambres legislatives», amb referència al poder judicial, i considera que això no passa en cap Estat democràtic occidental.

Per a Junqueras, el percentatge fixat pel TSJC és arbitrari perquè «estableix criteris numèrics no previstos a les lleis» catalanes d’educació, i ha defensat que el blindatge definitiu del català a les escoles només s’aconseguirà quan Catalunya disposi de les eines d’un Estat independent.