Cas Tàndem
Villarejo recusa el tribunal per falta d’imparcialitat per les manifestacions dels jutges
El comissari diu que és víctima d’una «prèvia convicció judicial condemnatòria»
El comissari jubilat José Manuel Villarejo ha presentat aquest dilluns un incident de recusació contra els magistrats que formen el tribunal que el jutja per tres peces separades del Tàndem al considerar que han perdut «la deguda imparcialitat» a causa de les manifestacions que han fet ses senyories al llarg del judici.
«El dia d’avui s’ha presentat, en vista dels pronunciaments de la interlocutòria del 9 de desembre, un incident de recusació dels magistrats integrants del tribunal per pèrdua de la deguda imparcialitat», ha dit l’advocat de Villarejo, Antonio José García Cabrera, a l’inici de la sessió.
El lletrat de la defensa ha explicat que la recusació es deu a «les mateixes decisions de la Sala manifestades per la senyora ponent», la magistrada Ángela Murillo, que segons el parer de García Cabrera evidencien una «prèvia convicció judicial condemnatòria» cap a Villarejo sense que pràcticament hagi arrencat el judici.
Murillo ha reclamat a l’advocat que especifiqués a quines manifestacions es referia, davant la qual cosa ell ha intentat llegir l’incident de recusació, si bé després d’un petit xoc dialèctic ha accedit a enunciar-ne uns quants exemples.
García Cabrera ha recordat que el tribunal va impedir a Villarejo que s’assegués a la zona de lletrats i que exercís la seva pròpia defensa, malgrat tenir acceptat l’estatus d’advocat codefensor. «Li va dir vostè: “Calli, no es mogui d’aquí”», ha comentat sobre un dels incidents de sessions anteriors.
Per la seva part, el fiscal anticorrupció Miguel Serrano ha retret a la defensa del comissari que no hagi presentat la seva recusació per escrit, mentre ha apreciat un possible defecte per tal com ha explicat que s’havien d’haver queixat de cada un dels incidents assenyalats en els deu dies següents a què van passar.
No obstant, el lletrat de defensa ha indicat que la recusació també es deu a la interlocutòria del 9 de desembre, on el tribunal va resoldre les qüestions prèvies plantejades pels acusats. En el cas de Villarejo, va denegar-ne la majoria excepte les declaracions com a testimonis de comandaments de Policia, Guàrdia Civil i CNI.
García Cabrera ha volgut recalcar que la recusació no és per la denegació de proves en si mateixa, sinó perquè aquesta negativa a admetre les propostes reflectiria la presumpta «predisposició contrària» respecte a Villarejo.
«Sa senyoria està recusada, així que ha de prendre la decisió que marca la llei», ha etzibat l’advocat de Villarejo, recordant que els magistrats havien de respondre en aquell precís instant.
Notícies relacionadesAmb tot, el tribunal s’ha retirat a deliberar durant uns minuts per anunciar a la seva tornada que el judici s’havia de suspendre perquè les altres parts, el ministeri públic inclòs, tinguin temps per llegir l’incident de recusació.
En aquest judici, que va començar el 13 d’octubre, es ventilen Iron, Land i Pintor, tres peces separades relatives als treballs d’espionatge que Villarejo hauria realitzat a través del seu grup empresarial, CENYT, per a advocats, empresaris i particulars. La Fiscalia demana que sigui condemnat a 109 anys de presó.
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- "Volíem aprofitar les onades"
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- Dues falsedats flagrants
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Estil de vida El secret de la longevitat de Lewandowski per seguir a l’elit amb 37 anys: «No és el que faig ara, sinó el que he fet els últims 10 anys»
- Nous hàbits de criança Mireia Miralpeix, mestra d’Infantil: «Els nens agraeixen els límits, no poden carregar amb el pes de decidir quan es treuen el bolquer»
- Conseqüències del temporal Un edifici de Santa Coloma de Gramenet, desallotjat d’emergència dissabte per les pluges
- Obituari Adeu a Brigitte Bardot, mite eròtic del cine francès dels 60 i reina de la ‘chanson’
- Obituari Mor Carles Vilarrubí, empresari i exvicepresident del Barça, als 71 anys
