Pel 25-N
Vox impedeix una declaració institucional al Congrés contra la violència de gènere
Meritxell Batet no llegirà aquest 25 de novembre cap declaració institucional contra la violència de gènere i el Congrés dels Diputats quedarà mut el Dia Internacional de l’eliminació de la violència contra les dones. La raó: Vox. La formació liderada per Santiago Abascal ha sigut l’única que s’ha oposat a la lectura d’un text que condemni el masclisme.
Una vegada més i com està sent habitual des que van entrar a les institucions, el partit d’ultradreta ha vetat una pronunciació expressa del Congrés contra la violència de gènere. Al cap de pocs dies de les eleccions del novembre del 2019, Vox ja es va oposar a una declaració institucional amb motiu del 25-N. La iniciativa, al necessitar el consens de tots els grups, va decaure. Dies abans ja havien impedit la mateixa proposta a l’Assemblea de Madrid, així com una altra contra el masclisme.
Aquest no és l’únic tema que ha vetat Vox en les institucions de tot Espanya. Tampoc han permès un missatge clar contra l’homofòbia. El febrer del 2019 van rebutjar una declaració institucional del Senat contra la LGTBI-fòbia en l’esport; mesos després, el juny d’aquell mateix any, van impedir la lectura d’un text a les Corts valencianes que reivindicava València com una terra «que impulsa la diversitat LGTB+»; dos anys després, el juny del 2021, van tombar una altra proposta al Parlament contra l’homofòbia.
- Infraestructures Els promotors de la central reversible adjudiquen l'estudi per la demolició de la tèrmica de Cercs
- Infraestructures Cercs confirma el suport a la central reversible de la Baells: poder desmantellar la tèrmica ha fet decantar la balança
- La jove violada i segrestada als Trullols de Manresa diu que va patir per la seva vida: "Ja no soc la mateixa, visc en alerta constant"
- Mesures "preventives" Barcelona mobilitza 23 milions d'euros en crèdits i promoció internacional davant la guerra de l'Iran
- MAPA | Aquests són els objectius mínims d’energia solar i eòlica a què han d’arribar totes les comarques catalanes el 2050
