Reunió de l’executiva del partit de l’expresident Puigdemont
Junts amenaça també amb una esmena a la totalitat als comptes estatals
Artadi observa un «gir» d’ERC en favor de la negociació conjunta independentista a Madrid
Junts se solidaritza amb el diputat de Podem Alberto Rodríguez

Elsa Artadi /
Junts per Catalunya ha anunciat la possibilitat de presentar una esmena a la totalitat contra els Pressupostos de l’Estat, pel que ha qualificat d’«immobilisme» del Govern davant les reclamacions independentistes. Una opció que Junts proposa que, si arriba el cas, es presenti conjuntament amb ERC. L’anunci arriba quan ERC també ha anunciat la possibilitat de presentar un no frontal al projecte. JxCat ha emplaçat de nou ERC a fer «front comú» al Congrés en la negociació pressupostària i ha afirmat que els republicans han emprès un «gir» atenent a reclamacions de la formació de l’expresident Carles Puigdemont, segons la versió de la portaveu de JxCat Elsa Artadi. El partit reunirà dijous de manera extraordinària la seva executiva per prendre una decisió sobre l’esmena a la totalitat. «L’esmena la tenim preparada, ho decidirem dijous», ha afegit.
«JxCat no descarta en cap cas presentar l’esmena a la totalitat, no hi ha avenços per la part política, el cas del diputat de Podem [Alberto Rodríguez] és un flagrant atac contra la democràcia, no hi ha cap avenç en sentit ampli de la democràcia, ni en termes d’amnistia i d’exercici de l’autodeterminació, però tampoc en temes més materials fonamentals també per poder tancar els comptes a la Generalitat: el fons extraordinari Covid, que afecta també altres governs autonòmics, i que és imprescindible; la cogestió dels fons europeus, que s’ha incomplert en cada negociació; mecanismes que garanteixin que els diners acordats s’executin, és una qüestió de voluntat política. Hi ha mecanismes per fer-ho», ha descrit Artadi en roda de premsa.
Oferta i dard a ERC
La portaveu ha denunciat «immobilisme» i «poca recepció» per part del Govern central respecte a uns Pressupostos que, segons Artadi, «continuen menyspreant Catalunya». «Potser estan massa acostumats que se’ls aprovi amb poca exigència», ha etzibat la portaveu, en un dard implícit a Esquerra, que ha emplaçat de nou a negociar conjuntament amb el Govern espanyol: «Celebrem el gir d’ERC, incorporant elements que hem denunciat des del principi, que siguin contrapartides com la llei de l’audiovisual o el compliment amb garanties [dels Pressupostos]. Veurem si finalment es pot construir el front comú».
ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Pressupostos Generals de l'Estat Elsa Artadi Junts per Catalunya
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE