Membre de la Lliga Nord
Puigdemont es va reunir a Brussel·les amb l’ultradretà italià Roberto Ciambetti
El representant del partit de Matteo Salvini ha expressat en diverses ocasions el seu suport a l’independentisme català
Archivo - Arxivo - L’expresident de la Generalitat de Catalunya Carles Puigdemont en una imatge d’arxiu /
L’expresident Carles Puigdemont es va reunir recentment a Brussel·les amb Roberto Ciambetti, president del Consell Regional de Venècia i membre de la Lliga Nord, el partit d’extrema dreta liderat per Matteo Salvini.
Segons confirmen fonts de l’entorn de Puigdemont, el líder de Junts va mantenir un sopar amb Ciambetti que descriuen com «una trobada emmarcada en les agendes privades». Tot i així, no han volgut donar detalls del contingut de la trobada. Ciambetti es trobava a Brussel·les la setmana passada per la seva participació en el plenari del Comitè de les Regions, en la qual presideix la delegació italiana.
President de la cambra legislativa del Vèneto des de 2015, Ciambetti és membre de la secció veneciana de la Lliga, que comparteix família política al Parlament Europeu amb Agrupació Nacional de la ultradretana francesa Marine Le Pen.
Notícies relacionadesSegons la premsa local, Ciambetti s’ha pronunciat diverses vegades sobre el conflicte català condemnant la sentència del procés contra els líders independentistes que van organitzar el referèndum. Com a president del Consell Regional del Vèneto, també ha expressat la seva «proximitat» amb el poble català i va ser a Catalunya durant la celebració de l’1-O.
En el marc del Comitè de les Regions, Ciambetti participa habitualment en reunions de treball amb representants autonòmics d’Espanya, així com altres regions europees.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Trump no beu però té "personalitat d’alcohòlic"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Una nova guerra dels dos grans Florentino i Laporta se les tenen
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Garagarza reapareix a la ciutat esportiva de l’Espanyol després de l’infart
- igualtat de gènere Dones en Joc impulsa el paper de la dona en el món de l’esport
- Un Punter demolidor salva la ratxa en la tercera pròrroga
- Gerard Esteva, president de la UFEC: "La falta d’inversió està extingint les entitats esportives sense ànim de lucre"
