Decisió de la Mesa
El Congrés ajorna la decisió sobre Alberto Rodríguez a l’espera d’un aclariment del Suprem
Alberto Rodríguez mantindrà la seva acta de diputat. Almenys, de moment. La Mesa del Congrés ha decidit ajornar la decisió sobre si retirar o no l’escó al dirigent d’Unides Podem després que el Tribunal Suprem hagi apressat la presidenta de la Cambra baixa, Meritxell Batet, que faci complir la pena d’inhabilitació especial per al dret de sufragi passiu imposada a Rodríguez per un delicte d’atemptat a l’autoritat.
Després del requeriment del Suprem, Batet ha convocat aquest dijous una reunió de la Mesa del Congrés dels Diputats per estudiar la sol·licitud del TS d’informació sobre la data d’inici de compliment de la pena d’inhabilitació al diputat d’Unides Podem. Segons fonts parlamentaris, Batet demanarà «un aclariment» a l’Alt Tribunal.
Notícies relacionadesDimarts passat PSOE i Unides Podem van recolzar que Rodríguez mantingués la seva butaca a la Cambra Baixa recolzant-se en l’informe redactat pels lletrats de la Cambra. Els serveis jurídics van afirmar que, malgrat la sentència del Suprem, el diputat morat podia continuar al Palau de la Carrera de San Jerónimo perquè ha substituït la pena de presó (d’un mes i mig) per una sanció que ja ha abonat i, per tant, la condemna no ha de tenir efectes extres penals.
El PP i Vox, en minoria a la Mesa, es van posicionar en contra d’aquesta decisió i, després de conèixer l’escrit del Suprem, van sol·licitar la convocatòria urgent de la Mesa del Congrés per abordar el que interpreten com un conflicte de competències.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Trump no beu però té "personalitat d’alcohòlic"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Una nova guerra dels dos grans Florentino i Laporta se les tenen
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Garagarza reapareix a la ciutat esportiva de l’Espanyol després de l’infart
- igualtat de gènere Dones en Joc impulsa el paper de la dona en el món de l’esport
- Un Punter demolidor salva la ratxa en la tercera pròrroga
- Gerard Esteva, president de la UFEC: "La falta d’inversió està extingint les entitats esportives sense ànim de lucre"
