10 anys de l’alto el foc
Otegi demana a Felipe González que assumeixi la responsabilitat pels GAL

Arnaldo Otegi es va disculpar dimarts passat pel «sofriment patit» per les víctimes d’ETA. Després de deu anys de la dissolució de la banda terrorista, el líder d’EH Bildu va assegurar que aquell dolor «mai s’hauria d’haver produït». Amb prou feines 24 hores després d’aquestes paraules, ha demanat a l’expresident del Govern Felipe González que assumeixi la seva responsabilitat en la creació dels Grups Antiterroristes d’Alliberament (GAL). «Quina gran aportació seria per a la convivència», ha recalcat.
«Que important que seria, per exemple, que Felipe González digués: ‘Jo vaig organitzar els GAL’. No com un retret, sinó perquè cadascú assumeixi el que ha fet», ha dit Otegi en una entrevista a Catalunya Ràdio. El líder dels ‘abertzales’ ha reclamat que, igual com va fer ell dimarts passat, González admetés que «mai de la vida en aquest país ningú hauria d’haver sigut torturat, ni desaparegut ni perseguit». «Nosaltres no tenim cap problema a assumir el que hem fet. Volem saber si ells estan disposats a fer-ho», ha insistit.
Otegi ha qualificat la seva pròpia disculpa de «posició constructiva, un salt qualitatiu per part de l’esquerra independentista» i ha aplaudit que un ampli sector del PSOE, així com d’Unides Podem, hagi reaccionat favorablement. En contra ha tingut les tres formacions de la dreta –PP, Vox i Cs– i el ‘lehendakari’, Íñigo Urkullu.
- Troballa singular La NASA descobreix un os a Mart
- Òbit Mor la periodista Sandra Carmona als 42 anys
- La nit de la pilota Mamarazzis: gresques i futbolistes
- Indústria farmacèutica El desproveïment de medicaments s’enquista a les farmàcies espanyoles
- Fractura a Barcelona Colau retira el pla de restriccions a bars i botigues de l’Eixample a l’últim moment per evitar una derrota
- Actualitat Directe | Últimes notícies sobre la guerra entre Rússia i Ucraïna
- De matinada Els Mossos irrompen a la polèmica discoteca Waka de Sant Quirze del Vallès
- Tens congrés del PS Els socialistes de França busquen unitat en plena fractura interna
- Newsletter Històries
- 29è Congrés La cessió en la B-40 dilueix la posada de llarg de la ‘via Montenegro’ d’ERC