Vistiplau als comptes
El ‘xec nadó’ universal es queda fora dels Pressupostos
Els morats van introduir aquesta exigència per lligar el finançament de la pròxima llei de Belarra
El PSOE no ha volgut incloure en els comptes públics la partida de 400 euros que demanaven els seus socis

L’esborrany dels Pressupostos Generals de l’Estat per al 2022 no inclourà el ‘xec nadó’ universal. El PSOE no ha acceptat la demanda d’Unides Podem de crear una partida de 400 milions d’euros que permeti que totes les dones que donin a llum a Espanya, i no només les que estiguin actives en el mercat laboral, tinguin dret a una prestació per fill fins als tres anys. La mesura, impulsada des del Ministeri de Drets Social que controla Ione Belarra, era una de les principals exigències que van introduir els morats en les negociacions.
Fa mesos que la líder de Podem prepara el projecte de llei sobre diversitat familiar i recolzament a les famílies que, segons expliquen fonts de l’ala morada de l’Executiu, pretenen que aprovi el Consell de Ministres en les pròximes setmanes. Una de les propostes clau és ampliar totes les dones que donin a llum a Espanya el ‘xecnadó’. Actualment, aquesta prestació la reben les mares treballadores durant els primers tres anys de vida del nadó, en forma de deducció fiscal anual o amb un ingrés de 100 euros al mes.
Els morats calculen que serien necessaris 400 milions d’euros per posar en marxa la mesura. Amb la consigna de deixar lligat el finançament, van introduir aquesta exigència en les negociacions fa gairebé dues setmanes. El secretari d’Estat de Drets Socials, Nacho Álvarez, i el cap de gabinet de la vicepresidenta Yolanda Díaz, Josep Vendrell, van defensar la proposta davant la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero. No obstant, fonts del Govern asseguren que finalment no s’ha introduït aquesta partida a l’esborrany dels comptes públics. Tot i així, a Unides Podem insisteixen que Belarra portarà l’esborrany de llei al Consell de Ministres i exigirà després el finançament necessari per implementar les mesures.
Ione Belarra Famílies nombroses Lloguer de vivenda Hisenda PSOE Pressupostos Generals de l'Estat Govern Pedro Sánchez Podem María Jesús Montero Família Ministeri d'Hisenda
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»