Debat de política general
L’independentisme es divideix sobre la celebració d’un referèndum en aquesta legislatura
Els socis en el Govern s’inclinen per l’abstenció: ERC, per la pressió dels terminis; i Junts, perquè considera vàlid l’1-O

A1-126896530.JPG /
La iniciativa parlamentària de la CUP per moure les peces del tauler català i pressionar els socis en el Govern perquè es pronunciïn sobre un nou referèndum en aquesta legislatura ha fet esclatar les relacions entre els aliats independentistes. Els anticapitalistes es quedaran sols aquest dijous en la defensa del text que insta l’Executiu a «portar a cap» una consulta d’autodeterminació abans que finalitzi la legislatura i a «iniciar immediatament els debats i treballs necessaris per garantir-ne la realització».
Després d’una reunió a porta tancada en el Parlament, els anticapitalistes han constatat que ni Esquerra ni Junts votaran a favor de la seva proposta, ja que s’inclinen per registrar una abstenció. Els republicans, perquè no estan d’acord amb el fet que es fixin terminis i els postconvergents, perquè consideren que l’1-O és vàlid, van explicar fonts parlamentàries.
Les relacions són tenses i la CUP ha intentat remeiar el foc obert ahir a l’hemicicle oferint-se a incorporar un punt en la resolució pactada entre ERC i Junts sobre el procés per incorporar un redactat amb un to més baix un sobre el referèndum i retirar així la seva proposta en solitari. Però no ha fructificat i, per no burxar la ferida, els cupaires votaran previsiblement a favor de la resolució dels socis en el Govern tot i que no la comparteixin del tot per la falta de claredat sobre l’estratègia independentista fins a l’amnistia i l’autodeterminació.
«La transacció no ha sigut possible. Hem demanat que el redactat no fos tan contundent i explícit amb els terminis perquè no sabem si els podem complir», van defensar fonts d’ERC.
Govern Parlament CUP ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Pere Aragonès Junts per Catalunya
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys