Debat de política general
La CUP porta a votació que el Govern s’oposi a l’ampliació de l’aeroport
Els anticapitalistes reclamen també la retirada de la candidatura dels Jocs Olímpics d’hivern i la reversió de macroprojectes com el Hard Rock
La CUP pressiona el Govern perquè s’oposi a l’ampliació de l’Aeroport de Barcelona-el Prat, malgrat que el Govern ja ha descartat la inversió i que el pla no es tornarà a abordar fins almenys d’aquí cinc anys. En una proposta de resolució a què ha tingut accés EL PERIÓDICO, els anticapitalistes insten la Generalitat a rebutjar «clarament» el projecte d’Aena, «en qualsevol de les seves derivades que comporti plans de creixement de l’aviació i del nombre de passatgers».
Però no només això. Reclamen que el president Pere Aragonès descarti, també, l’ampliació dels aeròdroms de Reus i Girona, així com les interconnexions ferroviàries «que puguin afavorir només el transport de turistes entre aeroports». Així mateix, exigeixen que els 1.700 milions d’euros promesos per ampliar les obres de l’aeroport es dediquin a millorar la xarxa ferroviària de transport públic.
En la línia del que va proposar Aragonès, la CUP es reafirma a reclamar «el traspàs de la titularitat, la gestió i la planificació» en mans d’Aena, que inclogui totes les instal·lacions vinculades al trànsit aeri, com la potestat tarifària i tributària per obtenir de manera íntegra tot allò relatiu a aquesta activitat.
Reversió de projectes «especulatius»
Notícies relacionadesD’altra banda, els anticapitalistes han presentat una altra proposta de resolució perquè el Govern reverteixi els acords per a la compra dels terrenys que ocuparà el complex hoteler del Hard Rock, que retiri la candidatura dels Jocs Olímpics d’hivern i que freni el projecte de la Ciutat del Motor.
«Una veritable aposta per combatre l’emergència climàtica no és compatible amb macroprojectes de tipus especulatiu emparats en un model de desenvolupament econòmic caduc que malmet el territori, consumeix molts recursos naturals i genera abundants residus», defensen en el text.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Investigació pel 29-O "Un puto desastre serà això presi", va escriure Mazón a Feijóo en la dana
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
