Al Congrés
Sánchez a ERC, sobre el Prat: «Torneu a l’acord del 2 d’agost i continuem»

«Torneu a l’acord del 2 d’agost i continuem» Pedro Sánchez ha demanat al portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, que retornin als termes que es van acordar en la Comissió Bilateral per a l’ampliació del Prat si volen que la inversió de 1.700 milions d’euros continuï. El president del Govern central ha rebutjat les acusacions que diuen que el pla per a l’aeroport és «antiecològic» i ha defensat que seria bo per a Barcelona.
Sánchez ha assegurat que es tracta d’«una gran inversió, necessària per a Catalunya», que permetria convertir l’aeroport del Prat en un ‘hub’ internacional. En la sessió de control al Govern al Congrés, el cap de l’Executiu ha apuntat que la proposta d’Aena compliria amb «totes les directives europees» en matèria mediambiental, davant els retrets de Rufián, i li ha insistit a tornar a l’acord al qual es va arribar a l’agost per reactivar el projecte, paralitzat per la falta de suport del Govern català.
En els últims dies, l’Executiu ha insistit en diverses ocasions que si la Generalitat ratifica el pacte que es va firmar a l’agost es podria reactivar l’ampliació. Tanmateix, el temps per reprendre aquest acord és limitat. Abans que acabi el setembre, el Consell de Ministres ha d’aprovar el Document de Regulació Aeroportuària (DORA) 2022-2026 que, segons la llei que el regula, ha de ser quinquennal. Malgrat que la norma també recull que si el Gabinet no dona llum verda a un nou pla, es podrà prorrogar el pla anterior durant un any, el Govern central ja ha eliminat aquesta possibilitat.
«La culpa»
Notícies relacionadesEl diputat republicà català ha assenyalat que l’ampliació del Prat tenia el rebuig d’Europa, de la meitat del Govern de coalició –amb referència a Unides Podem i Yolanda Díaz–, de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i de totes les organitzacions ecologistes per ser un «pla antiecològic».
«¿Qui té la culpa que no es faci aquest pla?», ha preguntat Rufián a Sánchez abans de respondre’s a si mateix amb ironia: «Ho han endevinat, els catalans. En concret, ERC». A continuació, ha explicat que s’han oposat a l’ampliació a causa de l’afectació mediambiental de les obres. «Simplement fem el que fa Europa, perquè som polítics. No som contractistes», ha sentenciat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos