Nomenaments polítics
Justícia relleva la directora dels museus de la batalla de l’Ebre per un exregidor de CiU
L’exregidor d’Unió per Sabadell Toni Font, nou director de Memòria, situa al capdavant del centre Batiste Forcadell, exregidor de CiU a la Ràpita
La fins ara directora del Consorci Memorial dels Espais de la Batalla de l’Ebre (Comebe), Teresa Ferré, ha sigut substituïda pel nou director general de Memòria Democràtica de la Conselleria de Justícia, Toni Font. Ferré, professora de la Universitat Autònoma de Barcelona i amb una àmplia activitat investigadora entorn de la Guerra Civil, serà substituïda, només 13 mesos després d’assumir el càrrec, per l’exregidor d’educació de l’Ajuntament de la Ràpita per CiU Batiste Forcadell, llicenciat en Econòmiques per la Uned i en el currículum del qual no consta cap activitat destacada relacionada amb la museografia o la memòria històrica.
Fonts del departament de Justícia no han volgut comentar la notícia i han remès a dilluns que ve «quan el nomenament es faci efectiu». Ferré ha sigut la primera en anunciar que deixava el càrrec a les xarxes socials.
Avui tanco una etapa intensa d’una mica més d’un any com a responsable del Comebe, un projecte complex i apassionant. Contenta de la feina feta i agraïda a l’equip del consorci i a totes les persones amb qui he treballat. Tic, tac... vacances! pic.twitter.com/a3PzTuS3S1
— Teresa Ferré Panisello (@3Aferre) 13 de agosto de 2021
Teresa Ferré (Amposta, 1974) ha centrat la seva recerca en la fotografia i la propaganda durant la Guerra Civil. La seva tesi de doctorat va estudiar la figura del fotògraf Agustí Centelles i ha participat en diversos projectes de l’Observatori de la Vida Quotidiana (OVQ), com el comissariat de l’exposició sobre la col·lectivització a Amposta durant la Guerra Civil, al Museu de les Terres de l’Ebre, ‘Gràfica anarquista. Fotografia i revolució social 1936-1939’, a l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona, o la que va dedicar el Centre d’Arts Santa Mònica a Agustí Centelles.
Notícies relacionadesEl Comebe gestiona activitats de difusió i didàctiques sobre la batalla de l’Ebre així com els centres museístics desplegats a Corbera, Batea, la Fatarella. Pinell de Brai i Vilalba dels Arcs i una vintena d’espais de memòria distribuïts pels escenaris de la batalla.
El relleu de Farré s’ha produït després que el mes de juny passat la consellera de Justícia, Lourdes Ciuró, anteriorment al capdavant del grup municipal de JxCat a l’Ajuntament de Sabadell, nomenés director general de Memòria Democràtica (organisme del qual depèn el Comebe) Toni Font, exregidor de Unió per Sabadell, exvicesecretari general d’Unió fins que va deixar el partit el 2016 i en l’última legislatura assessor del govern municipal de Sabadell i responsable del projecte de reforma urbana de la Gran Via de Sabadell.
- Col·lectius vulnerables Catalunya inicia la reobertura de menjadors escolars a l’ESO
- LA CRISI BLANCA Xabi Alonso, a punt de ser acomiadat
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Conflicte laboral en la sanitat La vaga de metges arrenca amb mobilitzacions i ball de xifres
- Protesta del sector La vaga del taxi redobla la pressió perquè s’aprovi la ‘llei anti Uber’
- Figura influent Robe Iniesta, poeta salvatge i l’ai al cor que va revolucionar el rock en castellà al capdavant d’Extremoduro
- Entrega del guardó La filla de María Corina Machado agraeix el Nobel de la pau: «Si volem tenir democràcia, hem d’estar disposats a lluitar per la llibertat»
- Radiografia de l’educació superior Navarra, Madrid i Catalunya tenen les universitats públiques més cares
- SANCIONAT A EUROPA Flick gestiona amb tacte les «petites decepcions» de Lamine Yamal
- Arts escèniques ‘Mar i cel’ continuarà navegant: el Mago Pop compra els drets del musical de Dagoll Dagom
