Remodelació d’estiu
Aquest és el nou Govern de Pedro Sánchez
El cap de l’Executiu fa canvis en el seu Gabinet i surten Calvo, Campo o González Laya, entre altres

El Govern de Pedro Sánchez està en remodelació. Aquest dissabte, el cap de l’Executiu ha posat fil a l’agulla per fer canvis en el Consell de Ministres. Almenys, en el sector socialista, ja que els ministres d’Unides Podem seguiran tots en els seus càrrecs. A continuació expliquem quines seran les cares noves que el president del Govern ha inclòs en el seu Gabinet i els que han sigut escollits per deixar l’Executiu.
¿Qui entra en el Govern?
Pilar Llop: La fins ara presidenta del Senat passarà a ser ministra de Justícia, en substitució de Juan Carlos Campo. La futura ministra, jutge especialista en violència masclista, va desenvolupar la seva carrera a Catalunya, on es va especialitzar en violència de gènere i igualtat, i des del 2011 al 2015 va exercir diferents càrrecs en el Consell General del Poder Judicial. El 2015 va entrar a l’Assemblea de Madrid pel PSOE i el juliol del 2018 va ser nomenada delegada del Govern per a la Violència de Gènere. Va ser el 2019 quan es va convertir en senadora per designació autonòmica i elegida presidenta de la Cambra alta.
Félix Bolaños: El secretari general de la Presidència del Govern ocuparà el Ministeri de la Presidència, que fins ara ostentava Carmen Calvo. Bolaños, advocat de professió, va madurar al PSOE madrileny i va anar ocupant diferents càrrecs en la formació. Actualment, és un dels homes de més confiança de Sánchez. En els últims anys s’ha encarregat, entre altres coses, de la interlocució amb la família Martínez-Bordiú Franco durant l’exhumació del dictador Franco, la construcció del Govern de coalició i les negociacions amb el PP per renovar els òrgans constitucionals.
José Manuel Albares: L’ambaixador d’Espanya a França serà el nou ministre d’Exteriors, reemplaçant en el càrrec Arancha González Laya. Aquest diplomàtic de carrera va ser assessor de Sánchez durant la seva primera etapa al capdavant del PSOE i, després de l’arribada del líder socialista a la Moncloa, va ser nomenat conseller del Gabinet de la Presidència del Govern. No obstant, el gener del 2020, al conformar-se l’Executiu de coalició amb Unides Podem, va tornar a París com a ambaixador d’Espanya.
¿Qui surt del Govern?
Carmen Calvo: La fins ara vicepresidenta primera i ministra de la Presidència, Relacions amb les Corts i Memòria Democràtica ha sigut una de les primeres a sortir del Govern de Sánchez. Calvo, una de les dones fortes del sector socialista de l’Executiu, ha sigut la protagonista de nombroses topades amb els morats en els menys de dos anys de Govern de coalició.
Juan Carlos Campo: Amb prou feines unes setmanes després de portar al Consell de Ministres els indults als líders del procés, Campo deixarà de ser ministre de Justícia.
Arantxa González Laya: González Laya abandonarà la cartera d’Afers Exteriors, la Unió Europea i Cooperació. Abans d’entrar en el Govern de Sánchez, va ser directora executiva del Centre de Comerç Internacional de les Nacions Unides i subsecretària general d’aquesta organització.
Pedro Duque: L’astronauta espanyol deixarà el ministeri de Ciència i Innovació. Va entrar en el Gabinet de Sánchez el 2018, després de la moció de censura a Mariano Rajoy, com una de les figures que més van sorprendre.
Óscar López Águeda Raquel Sánchez Jiménez Pilar Alegría Continente Isabel Rodríguez García Diana Morant Ripoll José Manuel Albares Miquel Iceta Govern Pedro Sánchez Félix Bolaños García Juan Carlos Campo Moreno Arancha González Laya Pilar Llop Isabel Celaá Pedro Duque Carmen Calvo
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»