Incitació a la violència
Vox llança una campanya contra l’editor d’‘El Jueves’
Publiquen la foto i el lloc de treball de l’amo de RBA

BARCELONA 06 12 2020 - Varios asistentes al acto del lider de Vox Santiago Abascal en Barcelona realizan saludos fascistas durante el acto organizado por la formacion por el aniversario de la Constitucion este domingo en la plaza Sant Jaume de Barcelona EFE Alberto Estevez /
El compte de Twitter de Vox ha llançat un missatge contra Ricardo Rodrigo, com a editor de la revista ‘El Jueves’, després de la publicació en aquesta publicació satírica de diverses vinyetes relacionades amb la ultradreta.
Els responsables de les xarxes del partit inciten els seus seguidors a actuar contra Rodrigo, del qual assenyalen que se’l pot trobar «sortint del seu despatx a la Diagonal de Barcelona». També publiquen la seva foto i el nom complet. El missatge, fins i tot, ha sigut difós diverses vegades.
Se llama Ricardo Rodrigo Amar y es presidente de RBA, grupo que edita El Jueves.
— VOX 🇪🇸 (@vox_es) 6 de julio de 2021
Su revista difunde odio contra millones de españoles a diario.
Es posible que muchos de ellos le empiecen a exigir responsabilidades cuando le vean salir de su despacho de la Diagonal de Barcelona. https://t.co/nvzLH9OLle pic.twitter.com/TgnhqExyh7
La campanya del partit d’ultradreta reacciona contra una sèrie de vinyetes titulada ‘La Pandilla Voxura’ en la qual es burlaven d’Ortega Lara, el funcionari de presons que va estar segrestat per ETA i es va convertir en l’ostatge que durant més temps va estar retingut per la banda terrorista. La vinyeta advertia dels perills d’estar molt temps «cara al sol», ja que Ortega Lara és candidat per Vox. La vinyeta satírica presenta un supòsit Ortega Lara amb el cos ple de butllofes per cremades solars.
Notícies relacionades‘El Jueves’ s’ha distingit sempre per carregar contra la ultradreta, ja des dels temps del seu personatge ‘Martínez el facha’, i Vox sol sortir sovint.
Diversos comptes de Twitter han expressat el seu rebuig de la campanya de la ultradreta i han demanat que se’ls deixi de «blanquejar».
Des del Col·legi de @periodistes_cat donem tot el suport als company@s de @eljueves #RBA Com a defensors de la llibertat d'expressió i de premsa, no tolerem que es creuin línies vermelles. Rebutgem les amenaces contra mitjans, editors o periodistes. #ProuACoaccionsPeriodistes pic.twitter.com/fTisHjkt3M
— Col·legi de Periodistes de Catalunya (@periodistes_cat) 6 de julio de 2021
Hoy los fascistas señalan a un señor de 74 años indicando el domicilio de su lugar de trabajo. Mañana podemos ser cualquiera de nosotros. Son un peligro para la convivencia. Ya está bien de blanquearlos. https://t.co/MoxC8DrtWa
— Rubén Sánchez (@RubenSanchezTW) 6 de julio de 2021
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- En ple estiu Barcelona tanca la font ornamental de Glòries convertida de facto en piscina infantil
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Homenatge a represaliats pel franquisme
- L’empresa mèdica que portarà IA catalana a un concurs de l’ONU
- La meitat dels espanyols augmentarien la despesa en defensa