Tragèdia a Múrcia
Mor un sergent de l’Exèrcit en un accident paracaigudista a Cartagena
El militar va caure al mar mentre estava realitzant un curs d’operacions especials
El sergent de l’Exèrcit de Terra Rafael Gallart Martínez, de 34 anys i natural d’Hellín (Albacete), ha mort aquest dijous al caure al mar en un exercici de salt paracaigudista sobre l’aigua a Cartagena (Múrcia) durant el 65è curs d’Operacions Especials, segons ha informat el Ministeri de Defensa.
Per circumstàncies que es desconeixen, el personal de seguretat encarregat de recuperar els saltadors l’ha trobat inconscient, de cap per avall i després de ser-li practicades maniobres de reanimació pulmonar ha sigut evacuat a un hospital, on ha mort.
Havia ingressat a l’exèrcit el 2008 i va ascendir sergent el juliol del 2020 després d’ingressar a l’Acadèmia General Bàsica de Sotsoficials, després de la qual cosa va ser destinat al terç Alejandro Farnesio quart de la Legió a la Ronda (Màlaga). Havia participat en missions a l’Afganistan, la República Centreafricana i el Senegal, i tenia una Creu al Mèrit Militar amb distintiu blanc.
L’accident
Notícies relacionadesEl Centre de Coordinació d’Emergències rebia, entorn de les 12.50 hores, una trucada en la qual se sol·licitava, per part de l’Exèrcit, una ambulància assistencial: dos paracaigudistes de l’Exèrcit de Terra havien caigut al mar a La Manga.
Segons fonts d’Emergències, els paracaigudistes van poder ser rescatats del mar. Un d’ells va ser traslladat a l’Hospital Santa Lucía de Cartagena i l’altre no va necessitar assistència sanitària. D’altra banda, Protecció Civil, que també havia sigut requerida per intervenir, es va retirar del lloc dels fets després que l’Exèrcit expliqués que es feia càrrec del rescat. Més tard, fonts de l’Armada van informar que el dispositiu va ser desactivat.
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
