La nova legislatura
El Govern descarta aprovar uns nous pressupostos aquest any
Giró convocarà e ls partits la setmana vinent per començar a elaborar els comptes del 2022
L’acabat d’estrenar Govern de Pere Aragonès ha decidit no aprovar uns nous pressupostos de la Generalitat per a aquest any i negociarà amb els partits directament els comptes del 2022. «Un pressupost requereix temps, negociació i fer-ho bé», ha argumentat el conseller d’Economia, Jaume Giró, en resposta a una interpel·lació parlamentària del PSC.
Després d’avançar que la setmana que ve convocarà per primera vegada les forces polítiques per començar a elaborar el projecte, Giró s’ha compromès a treballar perquè Catalunya tingui «un bon pressupost, que permeti una prosperitat compartida que provoqui un creixement de l’economia social i mediambientalment sòlid».
Davant els retrets de la diputada socialista Alícia Romero per la falta de pressupostos aquest any, el conseller li ha recordat que el Govern de Pedro Sánchez només ha aprovat uns comptes nous en tres anys. Romero ha replicat que els pressupostos del 2020, que es van aprovar en plena pandèmia, es van tramitar «en tot just dos mesos». «Podríem tenir un pressupost abans de l’estiu, és qüestió de voluntat», ha sentenciat la diputada del PSC.
Contra el dèficit fiscal
Notícies relacionadesMés enllà dels comptes, el conseller ha denunciat que Catalunya pateix un dèficit fiscal i d’inversions que «llasta la competitivitat de l’economia i la seva capacitat de creixement», ja que la diferència entre el que aporta l’Estat i el que rep Catalunya és del 8% del PIB de mitjana anual.
Per això, ha instat els socialistes a reconduir aquest dèficit des del Govern, mentre que a l’empresariat li ha reclamat que, a més d’unir-se per reclamar l’ampliació de l’aeroport del Prat, també ho faci per exigir que es redueixi el dèficit fiscal i d’inversions a Catalunya.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»