Informe del Suprem
Lesmes: «Un indult, quan no hi ha concòrdia, és difícil d’acceptar»
Recorda que l’indult «és una prerrogativa del poder polític en gran mesura libèrrima» i «controlable a nivell judicial, però de forma limitada»

zentauroepp45793217 madrid 07 11 2018 el presidente del tribunal supremo carl181109121429 /
El president del Tribunal Suprem i del Consell General del Poder Judicial, Carlos Lesmes, ha mostrat la seva opinió contrària als indults als independentistes presos del procés. «L’indult, en el context en què s’està plantejant, entès com a mesura de concòrdia, pot ser entès i fins i tot acceptat», però «un indult, quan no hi ha concòrdia, és difícil d’acceptar», ha dit Lesmes, mostrant així la seva oposició a les tesis de Pedro Sánchez, que dimarts va dir que tindria en compte els valors de la «concòrdia», no els de la «revenja», a l’hora de resoldre aquesta qüestió.
En un fòrum judicial organitzat pel Col·legi d’Advocats de Madrid, Lesmes va rebre una pregunta sobre les manifestacions del president del Govern, que des del Congrés insistia en la seva aposta per la «convivència» i no per la» revenja».
El president del CGPJ ha recordat també que l’indult «és una prerrogativa del poder polític en gran mesura libèrrima» i que és «controlable a nivell judicial, però de forma limitada».
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Al tancament del mercat La CNMC es disposa a aprovar l'opa sobre el Sabadell amb compromisos assumibles per al BBVA
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels