La formació del nou Govern
Pere Aragonès situa Roger Torrent com a conseller d’Empresa
L’exlíder del Parlament liderarà el canvi empresarial que va anticipar el president electe a la investidura
zentauroepp55513323 roger torrent201021100052 /
L’expresident del Parlament de la legislatura acabada de finalitzar, Roger Torrent, serà nomenat pel president electe Pere Aragonès nou conseller d’Empresa i Treball, segons han confirmat a aquest diari fonts republicanes. Aquest és un departament que, fins ara, estava en mans dels postconvergents i que, en virtut de l’acord de Govern del Palau Robert, passa ara en mans d’ERC. Des que aquest diari va avançar, fa mesos, que Torrent, després de l’etapa com a president de la Cambra catalana entraria al Consell Executiu, les carteres que alguns mitjans li han adjudicat han sigut diverses. L’última quiniela el situava, des de dilluns passat, ja en aquesta conselleria.
La intenció del president electe de «sacsejar» la Generalitat passa, segons expliquen fonts republicanes, tant per donar rang de conselleria a camps socials que han pres gran rellevància social en l’última dècada, com el feminisme i la igualtat, així com l’acció climàtica, com per sortir de la crisi generada per la pandèmia no amb les velles apostes de sempre, sinó optant per un nou model econòmic. I en aquesta lectura, Empresa, prossegueixen les fonts, és absolutament «clau».
Notícies relacionadesNo en va, per les mans de la conselleria passaran bona part dels fons Next Generation de reconstrucció, promoguts i finançats per la Unió Europea, en especial tots aquells relacionats amb la digitalització del teixit empresarial i la innovació.
El nom de Torrent, la gestió a la conselleria del qual tindrà un marcat to polític, se suma, doncs, al de Laura Vilagrà, la designació com a consellera de Presidència de la qual va ser així mateix avançada per aquest diari.
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Forta, valenta i decidida
- Aquesta és la ciutat poc coneguda i més bonica del món per Nadal: té sis mercats de conte i carrers amb canals
- Envelliment Silver tsunami
- Minimitzar els riscos Cooperació amb la policia, guàrdies amb armes...: així gestionen la seguretat els museus del món després d’altres ‘robatoris del segle’
- Reforma urbanística Inquietud als comerços afectats per l’operació Inditex-Alcampo a Sant Adrià: «No ens renoven contractes»
- Durant la Convenció Municipalista Turull demana als càrrecs de Junts estar «preparats»: «Venen moments complicats»
