Exacalde de Vilanova i la Geltrú pel PSC
Joan Ignasi Elena serà el nou conseller d’Interior
De tarannà dialogant, va presidir el Pacte Nacional pel Referèndum

Entrevista a Joan Ignasi Elena
Joan Ignasi Elena serà amb tota probabilitat el nou conseller d’Interior. ERC ha decidit optar per aquest advocat, exalcalde socialista de Vilanova i la Geltrú, de tarannà dialogant i perfil netament catalanista, per afrontar una de les conselleries més controvertides de l’Executiu.
Elena, que té molt bona relació amb Oriol Junqueras, va canviar políticament el PSC per posicions netament catalanistes i sobiranistes, fins al punt que es va convertir en el president del Pacte Nacional pel Referèndum, amb el qual l’independentisme va tractar d’obrir el projecte del procés a sectors socioeconòmics i polítics catalanistes. Elena va rebre l’encàrrec de dirigir el Pacte per la seva capacitat de bastir ponts i va mirar en tot moment d’ampliar el nivell de complicitats en favor del referèndum.
Una ‘patata calenta’
Notícies relacionadesElena s’enfronta ara a una de les ‘patates calentes’ del Govern, la gestió de la seguretat pública i dels Mossos d’Esquadra, a l’ull de l’huracà des de fa anys per la seva gestió dels aldarulls després de la sentència del procés i per l’actuació dels agents antiavalots a les manifestacions, especialment per l’ús dels projectils de ‘foam’, que en una recent manifestació –posterior a l’empresonament del raper Pablo Hasél– van provocar la pèrdua d’un ull a una jove. ERC i la CUP han acordat revisar l’ús d’aquests projectils i obrir un debat sobre la seguretat ciutadana al Parlament partint d’una actuació democràtica, preventiva i proporcional dels agents.
Elena serà el primer conseller d’Interior a proposta d’ERC des de la recuperació de les institucions democràtiques catalanes després de la dictadura.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Pogacar triomfa en el Dauphiné davant Vingegaard
- Russell s’imposa en el caos de McLaren al Canadà
- La lliçó del compromès Leo Messi
- Un PSG insaciable esclafa l’Atlètic