Compareixença al Parlament
Aragonès pressiona Junts: «Complim la paraula donada de no anar a eleccions»
El candidat d’ERC alerta que una repetició de les urnes farà créixer la desafecció
El vicepresident treu pit per les ajudes del Govern per afrontar la crisi econòmica i social
El vicepresident del Govern en funcions de president, Pere Aragonès, ha aprofitat la seva intervenció en una compareixença sobre la situació sanitària i econòmica per pressionar JxCat en favor d’un acord que eviti noves eleccions. Aragonès ha demanat, en referència implícita a Junts: «Fem honor a la paraula, complim-la, complim el compromís de tots, que és no anar a eleccions, fem Govern, fem-lo ja i evitem la repetició d’eleccions, és un imperatiu polític».
«Els emplaço a pensar, hem de ser honestos, fidels al compromís d’evitar una repetició electoral quan és possible posar en marxa un Govern», ha remarcat. I ha acabat la seva intervenció insistint: «Depèn de nosaltres, jo lluitaré com des del primer segon des de la nit del 14 de febrer fins a l’últim segon perquè això sigui possible, estic convençut que, si tots posem de part nostra, així serà».
Aragonès no ha obert la porta a recuperar el Govern de coalició que li exigeix Junts, però tampoc ha fet explícit que la seva voluntat és la de constituir un Govern en solitari. Ha parlat de la necessitat que hi hagi un Govern. En la seva pressió a Junts ha demanat als diputats que siguin conscients de «fins a quin punt augmenta la desafecció».
Pandèmia i independència
El dirigent republicà ha cridat l’independentisme a aprofitar el seu resultat electoral i també ha apel·lat a la necessitat de constituir un Govern per afrontar la pandèmia i estar «a l’altura» i «al costat» del sofriment de la ciutadania. «Comencem a recuperar la confiança, afrontem la reconstrucció, aprofitem sense dilació l’oportunitat de transformar Catalunya i avançar democràticament al camí de la independència, l’autodeterminació i l’amnistia», ha argumentat. "
Optimisme sobre la pandèmia
D’altra banda, el vicepresident ha enviat un missatge optimista respecte a l’evolució de la pandèmia a Catalunya de la mà de la vacunació. En una compareixença al Parlament, Aragonès ha afirmat també que «s’ha acabat l’estat d’alarma però la pandèmia no s’ha acabat».
El vicepresident ha afirmat que Catalunya està preparada per a una vacunació massiva i s’ha felicitat per l’evolució dels indicadors. «Les xifres ens fan ser optimistes però no hem d’oblidar que tenim 1.,227 persones ingressades», ha apuntat. Aragonès ha demanat de nou al Govern poder retardar l’administració de la segona dosi. «Si el Govern accepta retardar-les vuit setmanes podríem accelerar molt més la protecció per a la primera dosi i arribar a cinc milions de persones protegides el 15 de juliol: tindríem totes les majors de 30 anys amb una dosi i les de més de 60 amb la pauta completa», ha adduït.
Optimisme econòmic
Notícies relacionades«La vacunació i els plans d’estímul per a la reactivació econòmica conviden a l’optimisme per consolidar la recuperació a la segona meitat del segle XXI», ha afirmat, apuntant que la previsió del Govern per a l’any que ve és un creixement del 6% del PIB. La taxa d’atur s’allunyarà del 23% de la crisi del 2018, ha pronosticat, mentre afirmava que les dades indiquen que l’ocupació s’ha recuperat lleugerament. La pujada de l’atur, ha insistit, és més limitada que en l’anterior crisi i està en el 12% a Catalunya. «L’impacte hauria sigut molt més negatiu si no s’haguessin pres les mesures del conjunt d’administracions públiques», ha argumentat, xifrant les ajudes de la Generalitat per valor de 230 per habitants, mentre la mitjana de les autonomies ha sigut de 80 euros.
Illa, conciliador en la lluita contra la pandèmia
Per la seva part, el líder del grup socialista i exministre de Sanitat, Salvador Illa, ha mostrat «ple recolzament sense fissures en la lluita contra la pandèmia». En una intervenció parcialment en castellà, ha enviat un missatge de suport per aprofitar de la millor manera possible els fons europeus. Alhora ha sigut crític amb el Govern en la lluita contra els efectes econòmics de la pandèmia.
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Dos morts en un incendi agrícola a la Segarra
- Sense telèfon, sense diners, sense llit fix
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Accident sense ferits Mig arbre de grans dimensions cau sobre la calçada del carrer Entença
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Sector bancari El Sabadell defensa la venda de TSB: «Avui valem més que ahir»
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava