El PP denunciarà Tezanos per malversació per continuar fent enquestes del 4-M
El president del CIS argumenta que vol conèixer el comportament dels indecisos de cara a futurs sondejos
Els populars desconfien i creuen que el PSOE està accedint a una informació que no es comparteix amb la resta de forces

GRAF6989. MADRID, 11/11/2019.- El presidente del Centro de Investigaciones Sociológicas (CIS), José Félix Tezanos (c), y el presidente del Instituto de Estudios Sociales, Pedro Arriola, analizan los resultados electorales del 10N en un desayuno informativo en Madrid. EFE/Emilio Naranjo /
Pablo Casado ha anunciat que el PP denunciarà el president del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS), José Félix Tezanos, per malversació de fons públics i finançament irregular per continuar fent enquestes «de forma il·legal» sobre les eleccions del 4-M quan ja no es poden publicar. «Ja està bé que paguem amb els nostres impostos la campanya fallida de Pedro Sánchez i Ángel Gabilondo», ha censurat el president dels populars en un dels últims mítings de la campanya de Madrid, a Majadahonda.
La llei, malgrat l’entrada massiva d’internet en la vida dels ciutadans i l’ús de les xarxes socials, continua prohibint la publicació de sondejos d’opinió cinc dies abans de la jornada electoral. Una manera d’esquivar-la és publicar-la en un altre país, aliè a la llei espanyola. Perquè està prohibit publicar-les, però no fer-les com fan fins a l’últim dia els partits polítics amb les arques més sanejades.
Notícies relacionadesDes del CIS es va explicar que les dades demoscòpiques no es farien públiques i que es tracta d’un estudi d’ús intern per conèixer millor el comportament dels votants i, sobretot, dels indecisos, de cara a futurs sondejos electorals. Els populars, en aquest context, es queixen per no poder accedir a aquesta informació que donen per fet que sí que consultarà el PSOE.
El PP ja va decidir dijous passat portar a la Junta Electoral provincial que el CIS estava realitzant un sondeig electoral sobre les eleccions del 4 de maig a Madrid sense que l’hagués comunicat als partits, com, assegurava, és preceptiu. Però ara denunciarà Tezanos per malversació de fons públics i finançament irregular per estar enquestant «de manera il·legal».
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?