Segon debat d’investidura
Illa burxa en el veto de Junts a Aragonès per oferir-se com a alternativa al «bloqueig»
El socialista exigeix al postulant republicà a la investidura que «deixi de ser ostatge dels antisistema i de Waterloo»
El candidat del PSC, Salvador Illa, s’ha ofert aquest dilluns en el segon debat d’investidura de Pere Aragonès com una «alternativa» al «bloqueig» independentista i ha acusat el candidat republicà de «repetir un error partint d’una gran mentida: el procés, construït en cinc enganys: una majoria fictícia, unes institucions fictícies, un plantejament unilateral basat en drets ficticis, la vinculació d’avenços socials a plantejaments rupturistes i la presentació dels últims 10 anys com un èxit.
En un discurs contundent, el líder socialista ha assegurat que Aragonès completarà un ‘lose-lose’. Si aconsegueix ser investit, perquè «serà un president vicari al dictat de Waterloo» i, si no ho aconsegueix, perquè viurà una «humiliació innecessària» per part dels seus socis, Junts. «Vostè surt com a clar perdedor i Catalunya perd temps i oportunitats», ha reblat, no sense exigir-li que «deixi de ser ostatge dels antisistema i de Waterloo».
Notícies relacionadesIlla ha demanat a l’independentisme que faci un pas al costat: «Potser seria millor que no estimessin tant Catalunya i la volguessin millor», ha etzibat, demanant girar full per obrir una etapa de retrobament entre catalans. El socialista ha citat fragments d’un discurs pronunciat per l’expresident Pasqual Maragall l’11 de setembre del 2005: «Cal superar els temps de fer veure el que no som».
Els socialistes afirmen que la presidenta del Parlament, Laura Borràs, està obligada a obrir una altra ronda de consultes, en la qual Illa s’oferirà de nou com a candidat a la Presidència de la Generalitat tot i que per ara no reuneix prou suports per ser investit.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Exclusiva Aquests són i així actuaven els membres de ‘La manada’ de Castelldefels, empresonats per violar tres dones
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez