Publicat al BOE
Castells, Escrivá, Duque i Celaá, els ministres amb més patrimoni declarat
Els responsables d’Universitats, Seguretat Social, Ciència i Educació tenen patrimonis milionaris
Díaz, al capdavant de Treball i futura vicepresidenta, se situa en l’última posició
¿Qui és el ministre més ric? Aquesta pregunta ja es pot respondre. Els membres del Govern de Pedro Sánchez –inclòs el mateix president– han publicat al Butlletí Oficial de l’Estat els seus patrimonis. I hi ha sorpreses. Lluny de la idea que el cap de l’Executiu podria liderar aquest rànquing, és el ministre d’Universitats, Manuel Castells, que se situa en la primera posició, amb 4 milions d’euros. Entren al pòdium el responsable d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, i el de Ciència i Innovació, Pedro Duque. L’última de la llista està la ministra de Treball i futura vicepresidenta tercera, Yolanda Díaz.
El president del Govern –amb un patrimoni de 372.979,36 euros: 180.000 en béns immobles, 85.865 en assegurances de vida i de plans de pensions i un deute de 161.329,35 euros– es troba a la meitat de la taula. Molt per sobre hi ha els quatre ministres ‘milionaris’: Castells (4 milions), Escrivá (2,2 milions d’euros), Duque (1,4 milions) i la responsable de la cartera d’Educació, Isabel Celaá, que té 1.387.924 euros.
Notícies relacionadesPerò no són els únics membres del Consell de Ministres que sobrepassen amb escreix els prop de 400.000 euros de Sánchez. La ministra d’Exteriors, Arancha González Laya, té un patrimoni de 870.815 euros; Irene Montero, al capdavant d’Igualtat, té 861.125 euros; la responsable de Defensa, Margarita Robles, en disposa 772.809; l’encara vicepresident segon, Pablo Iglesias, és el següent a la llista amb 771.036 euros, i la ministra d’Indústria, Reyes Maroto, tanca el club dels que tenen més que el president amb 577.482 euros.
Per sota queden ja la resta de membres del Gabinet de Sánchez. Tret d’Iglesias, les altres tres vicepresidentes estan per sota del cap de l’Executiu: Carmen Calvo (466.967 euros), Nadia Calviño (335.630) i Teresa Ribera (342.011). A més, els ministres d’Interior, Fernando Grande-Marlaska (457.922); Transports, José Luis Ábalos (424.620); Sanitat, Carolina Darias (400.026); Justícia, Juan Carlos Campo (362.964); Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas (334.114); Consum, Alberto Garzón (287.612); Hisenda i portaveu del Govern, María Jesús Montero (244.633); Cultura i Esport, José Manuel Rodríguez Uribes (147.000), i Treball, Yolanda Díaz (75.875).
- RUTA El tresor més ben guardat de Lloret de Mar
- Barcelona, protagonista Porta i Bermúdez, renovadors de la marca BCN
- Florentino desconfia de Xabi Alonso
- Religió L’assistència als oficis religiosos a Barcelona es dobla des de la pandèmia
- LA REOBERTURA DEL TEMPLE BLAUGRANA Festa en un Camp Nou encara no tan diferent amb el primer entrenament del Barça de Flick
- Internacional Augmenten les acusacions de neteja ètnica al Sudan: “Els supervivents parlen d’assassinats massius, tortura i segrestos”
- Ruptura Sánchez ignora el bloqueig de Junts i presentarà Pressupostos: «El Govern continuarà el seu full de ruta»
- Cimera del clima Sánchez afirma que Espanya està treballant en nous impostos als jets privats: «Qui més contamina ha de pagar, és el just»
- Música Rosalía exhibeix la seva formació clàssica a Lux: “En la seva manera de cantar es nota que hi ha uns coneixements musicals profunds, com en els Beatles”
- Possible delicte penal La Policia Nacional investigarà les obres del Camp Nou després de les denúncies de treballadors sense papers
