Votació final
José Manuel Pérez Tornero, elegit pel Congrés com a president de RTVE

José Manuel Pérez Tornero ha sigut elegit finalment president de RTVE pel ple del Congrés dels Diputats, com es preveia des de fa un mes després del pacte entre PSOE, PP, Unides Podem i PNB perquè fos així i per acordar els deu vocals que dirigiran a partir d’ara la corporació.
Per 247 a favor, més de dos terços de la Cambra baixa, Pérez Tornero ha sigut elegit aquest dijous d’entre els deu consellers que dirigiran RTVE, sis de votats pel Congrés el 25 de febrer i quatre pel Senat aquest dimecres, 24 de març. Dels 269 vots emesos se n’han registrat 21 de blancs i un de nul.
Notícies relacionadesEls sis vocals que van ser elegits pel Congrés són Pérez Tornero, Elena Sánchez Caballero, José Manuel Martín Medem, Carmen Sastre, Jenaro Castro i Juan José Baños, i els del Senat són Ramón Colom, Concepción Carmen Cascajosa, Roberto Lakidain i María Consuelo Aparicio.
En el debat previ a la votació del president, els grups que no van participar en l’acord han tornat a criticar aquest dijous als signants per «repartir-se els vocals», segons han coincidit diversos diputats, i han decidit no votar, com ja ho van fer als plens per elegir els deu consellers.
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari
- Accident a Portugal Almenys 15 morts i 18 ferits al descarrilar un funicular a Lisboa
- Sanitat privada El grup Vithas estrenarà el seu hospital de referència a Catalunya a l’octubre
- Un crim sense resoldre 24 anys desprén L’ADN del jersei d’Helena Jubany obre la porta a un judici
- Cimera a París 26 països, entre ells Espanya, "es comprometen formalment" a desplegar tropes a Ucraïna un cop signada la pau
- Onze de Setembre Illa dissenya una Diada «oberta al món»: «Catalunya és un país ric dins de la seva diversitat»
- Xoc entre poders Illa critica la plantada de Feijóo en l’obertura de l’any judicial: «No podem desmuntar o desprestigiar les institucions»
- Òbit Giorgio Armani, el ‘rei’ de la moda italiana, mor als 91 anys
- Discrepàncies internes Rull rebutja els motius de Giró per anar-se’n de Junts: «Quan hi ha possibilitat d’entesa s’entra a fons, aquí i a Madrid»