Des de Mònaco
La fiscalia del Suprem prendrà declaració a Álvaro de Orleans en la investigació al rei emèrit
El cosí de Joan Carles I serà interrogat com a testimoni en relació amb els vuit milions en vols que li va proporcionar
Les autoritats monegasques han donat el vistiplau a la sol·licitud d’ajuda internacional cursada per la fiscalia del Suprem
Les comissions rogatòries cursades per la fiscalia del Tribunal Suprem a les diligències d’investigació obertes per determinar si Joan Carles I va cometre algun delicte comencen a donar fruits. Les autoritats de Mònaco han donat el vistiplau a la cursada pels representants del ministeri públic i autoritzen que prenguin declaració com a testimoni al seu cosí Álvaro de Orleans, president de la fundació Zagatka, que li van pagar vols per vuit milions d’euros.
Fonts de l’entorn de l’aristòcrata confirmen a aquest diari que Álvaro de Orleans «manté la seva ferma voluntat de col·laboració amb les autoritats competents», per la qual cosa respondrà des de Mònaco a les preguntes que li formulin els fiscals espanyols. ‘El Español’ ha avançat que la declaració serà el pròxim dia 22. El seu testimoni serà crucial perquè la fiscalia adopti una decisió en relació amb la segona regularització de l’emèrit, ja que, segons va informar el seu advocat, Javier Sánchez-Junco, el pagament a Hisenda de 4.395.901,96 euros amb «interessos de demora i recàrrecs» obeïa a «les rendes derivades de l’assumpció, per part de la Fundació Zagatka, de determinades despeses per viatges i serveis realitzats» per l’emèrit.
Sense contradicció
Aquesta explicació va fer que Álvaro de Orleans fes públic un comunicat, tot i que, segons deia, la regularització no contradeia «la versió que va oferir davant la justícia suïssa» com a testimoni, però assistit per un advocat per garantir els seus drets. Aquí assenyalava que, «com a part de l’objectiu de la fundació i fruit del compromís heretat del seu pare i el seu avi, va posar voluntàriament a disposició de Joan Carles ajuda financera a través de la fundació per a l’atenció de despeses de viatge». I puntualitzava que els «serveis» esmentats per l’emèrit no es referien que els hagi fet per Zagatka, sinó que «formen part de les despeses de viatge, com poden ser serveis d’agències de viatge».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»