Cas Neurona
El jutge tanca la investigació relativa als sobresous de Podem denunciats per Calvente
No aprecia delicte a l’estar inclosos en nòmina els ingressos qüestionats
El magistrat del Jutjat d’Instrucció número 42 de Madrid, Juan José Escalonilla, encarregat de l’anomenat cas Neurona, pel qual aquest mateix dilluns va prendre declaració com a imputat un dels fundadors del partit, Juan Carlos Monedero, ha procedit a arxivar la part relativa al presumpte pagament de sobresous a alguns alts càrrecs de Podem que figurava també en l’extensa denúncia presentada pel seu exadvocat José Manuel Calvente.
El magistrat, la decisió del qual pot ser recorreguda davant l’Audiència de Madrid, no veu irregularitats en aquestes retribucions denunciades pel lletrat a l’estar incloses en la nòmina i, per tant, sotmeses a la corresponent declaració tributària, per això no reuneixen les característiques de delicte.
No és la primera vegada que el jutge arxiva part de les actuacions, que havia reduït al delicte de finançament il·legal que el partit pot ser que cometés amb els contractes que va firmar amb Neurona, peça en la qual es va produir la declaració de Monedero. Aquest va ser el cas de la Caixa de Solidaritat, però l’Audiència de Madrid va obligar a tornar a reobrir-la el febrer passat a l’apreciar indicis d’un delicte d’administració deslleial en l’ús que en va fer Unides Podem, al «constatar que l’associació» #404 Comunicación Popular (de què formen part membres i càrrecs del partit) «va sol·licitar 50.000 euros a la Caixa de Solidaritat i que aquesta li va transferir 30.000 euros, mitjançant tres transferències entre el setembre del 2019 i el juny del 2020».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE