Josep Costa renuncia a l’escó de JxCat
El fins ara vicepresident del Parlament ha protagonitzat dures pugnes amb ERC i amb el president Torrent

El vicepresident primer de la Mesa Josep Costa durant el ple del Parlament l 1 de juliol de 2020 (Horitzontal) Bernat Vilaro ACN /
Josep Costa, fins ara vicepresident primer del Parlament, no repetirà com a diputat en aquesta nova legislatura, per això deixa pas a Glòria Freixa, que s’incorporarà al grup parlamentari de JxCat.
En un comunicat, JxCat ha confirmat que al llarg d’aquest dijous Freixa prendrà l’acta de diputada que deixa vacant l’expresident Carles Puigdemont, que va encapçalar simbòlicament la llista de JxCat en les eleccions del 14-F i que ja va deixar clar que renunciaria a l’escó per continuar com a eurodiputat.
Notícies relacionadesLa plaça lliure que deixava Puigdemont amb la seva renúncia requeia teòricament en el número 17 de la llista de JxCat per Barcelona, Josep Costa, però la seva renúncia a repetir al Parlament deixa via lliure a la número 18, Glòria Freixa.
Un perfil polèmic
Costa va protagonitzar en l’última legislatura múltiples xocs amb el president del Parlament, Roger Torrent, i ERC va demanar la seva dimissió en un parell d’ocasions, en què el fins ara vicepresident de la Cambra catalana havia sigut centre de la polèmica.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- Immigració El Govern aprova el repartiment de menors migrants entre comunitats autònomes
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris