COMPAREIXENÇA DESPRÉS DEL CONSELL EXECUTIU
El Govern carrega contra la «venjança» i la «repressió» de l’Estat
Budó creu que l’Estat llança un «avís a navegants» amb les decisions sobre els presos i la Mesa del Parlament
Budó deixa en l’aire la participació del Govern en la visita del Rei i el president del Govern central a la Seat

En el context de les negociacions entre ERC i JxCat per traçar un full de ruta independentista i un eventual diàleg amb l’Estat, la portaveu del Govern, Meritxell Budó, de JxCat, s’ha referit en termes molt contundents a la querella de la fiscalia contra el president i diversos membres de la Mesa del Parlament per tramitar votacions sobre l’autodeterminació i la monarquia i a la decisió de recórrer contra el tercer grau dels presos del procés. Budó ha definit aquestes actuacions com un «avís a navegants» a l’inici de la legislatura.
La consellera de Presidència ha afirmat que «el govern de l’Estat, el mateix que reclama el diàleg o ens parla de girar full, aquest mateix està exercint la repressió, recordem la frase de ‘de qui depèn la fiscalia? doncs això’. Aquesta és la realitat». La portaveu ha afirmat que el recurs contra la semillibertat dels presos «és una mostra més de la venjança per part de l’Estat».
En relació amb la visita del rei Felip VI i el president del Govern central, Pedro Sánchez, divendres a la fàbrica de Seat, Budó ha deixat en l’aire la participació o no de representants del Govern en aquest acte.
Per una investigació ràpida al FC Barcelona
Notícies relacionadesPreguntada sobre els efectes de l’operació judicial contra l’expresident i dirigents del FC Barcelona en la imatge de Catalunya, Budó ha afirmat que «el Futbol Club Barcelona és un club universal i segur que es podrà refer d’aquesta imatge. Com a Govern no entraria en més anàlisis». «Espero que la investigació vagi de pressa i es puguin reparar els danys. Aquesta entitat té un pes específic, però el país va més enllà de la imatge d’una entitat esportiva», ha afegit.
Covid i restriccions: «Paciència»
En relació amb les possibles mesures menys restrictives respecte a l’evolució de la Covid-19, Budó ha demanat «paciència». «Tots tenim ganes de recuperar aquestes activitats amb normalitat, però no estem encara en la situació de poder recuperar-les, hem de tenir una mica de paciència, estem en procés de vacunació, que ens permetrà avançar ràpidament i adquirir immunitat de grup, a la tardor hi haurà un percentatge significatiu de persones vacunades», ha afegit. «Millor anar a poc a poc però pas a pas que no anar endavant i enrere, perquè generaria més problemes.
Govern Eleccions Catalunya ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Meritxell Budó Junts per Catalunya
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE