Eleccions a Catalunya

La CUP demana un Govern independentista «més a l’esquerra» que l’anterior

  • Sabater es mostra disposada a formar part del pròxim Executiu, però reclama un programa de govern

  • No rebutja la participació de JxCat sempre que prioritzin les polítiques de rescat econòmic

La CUP demana un Govern independentista «més a l’esquerra» que l’anterior
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La CUP s’ha mostrat aquest dilluns disposada a avalar un nou Govern independentista, però ha exigit que ha de reflectir el resultat de les urnes, que, segons la seva lectura, han demanat «un projecte més a l’esquerra» que l’assajat fins ara.

En declaracions a TV-3, la cap de llista de la CUP a les eleccions del 14-F, Dolors Sabater, ha dit que «no hi ha cap dubte» que el pròxim president de la Generalitat «no pot ser» el socialista Salvador Illa, en un clar missatge a En Comú-Podem.

Ha destacat l’«avenç històric» de l’independentisme en els comicis d’aquest diumenge –en els quals la CUP ha passat de 4 a 9 diputats– i s’ha mostrat oberta a «tots els escenaris», fins i tot a formar part del pròxim Executiu: «Però hem de saber per fer què i com fer-ho», ha puntualitzat.

En qualsevol cas, la CUP advoca per acordar un programa de govern basat en «quatre eixos», ja desgranats després de conèixer-se el veredicte de les urnes. Aquests són: «L’amnistia i el final de la repressió»; l’autodeterminació mitjançant «un referèndum vinculant»; un pla de xoc per a un «rescat social»; i concretar un pla de «transició ecològica».

Amb JxCat

Tot i que Sabater ha demanat que es reflecteixi l’avenç de l’esquerra en el futur Govern, no ha rebutjat la participació de JxCat en un hipotètic Executiu, ja que «no és tant l’etiqueta del partit, sinó a què està disposat».

Notícies relacionades

Així, ha dit: «Si s’avenen a polítiques de rescat econòmic, a anteposar una nova economia per a la gent i no per a les elits, aquí ens podríem entendre, evidentment».

La força anticapitalista torna a ser imprescindible per forjar una majoria independentista.