Sentència
L’Audiència de Madrid absol Cifuentes del cas màster
L’Audiència Provincial de Madrid ha absolt l’expresident madrilenya Cristina Cifuentes del delicte d’inducció a la falsificació de documents pel qual la fiscalia la demanava tres anys i tres mesos de presó, segons han informat a EL PERIÓDICO fonts jurídiques. El ministeri públic l’acusava d’instar a la falsificació de l’acta del Treball de Final de Màster (TFM) que suposadament va defensar el 2012 a la Universitat Rei Joan Carles (URJC).
A la vista han quedat paleses les diferents versions sobre els fets: mentre la funcionària Amalia Calonge ha assegurat que va canviar les notes de Cifuentes perquè l’hi va demanar el catedràtic Pablo Chico de la Cambra, i tenia potestat per fer-ho, el professor ha afirmat que va ser ella la que el va advertir d’un possible error en la seva assignatura i ella va acabar modificant tant aquesta nota com la del treball de final de màster de l’expresidenta «de manera arbitrària».
A més diversos professors i funcionaris han testificat que quan va saltar l’escàndol el 21 de març del 2018 van donar per bons els testimonis dels professors Enrique Álvarez Conde –director de l’Institut que donava el màster– Pablo Chico i del rector, Javier Ramos, tot i que després van detectar irregularitats en diferents tràmits relacionats amb aquests estudis.
- Tim Spector, metge i divulgador especialitzat en microbiota intestinal: "El cafè del matí pot cuidar la salut intestinal i el benestar general"
- Anagennisi Tour Aarón Martínez, l’adolescent que fa art amb un boli Bic, estrena la seva primera exposició
- Oposicions Ho diu el BOE: per a aquestes oposicions amb sous de 1.500 euros només demanen l’ESO
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- Venerar la Moreneta Com serà la visita del Papa a Montserrat: proximitat amb els fidels en el camí a la basílica
