La judicialització del procés
Bèlgica rebutja definitivament l’extradició de l’exconseller Lluís Puig
La fiscalia belga declina recórrer la sentència del Tribunal d’Apel·lacions que va denegar l’ordre europea de detenció i entrega

SLQ03 BRUSELAS (BELGICA) 12 02 2019 - (De izq a der) Los exconsellers catalanes y dirigentes independentistas Antoni Comin Lluis Puig y Meritxell Serret participan en una manifestacion convocada este martes en el barrio europeo de Bruselas (Belgica) contra el juicio para determinar la responsabilidad penal de los doce dirigentes independentistas catalanes que ha comenzado en el Tribunal Supremo espanol EFE Stephanie Lecocq /
Bèlgica no extradirà l’exconseller de Cultura Lluís Puig. La fiscalia belga ha optat per no recórrer la decisió del Tribunal d’Apel·lacions de Brussel·les que aquest dijous passat va rebutjar l’ordre europea de detenció i entrega cursada pel Tribunal Suprem espanyol contra el polític català –per presumpta malversació de fons públics en relació amb l’1-O– al·legant falta de competències de la cort espanyola i l’existència d’un risc de vulneració del dret a la presumpció d’innocència del polític català, segons van informar fonts de la seva defensa.
«Puc confirmar que no anirem a la Cort de Cassació», han afirmat a EL PERIÓDICO fonts de la fiscalia que tenien la possibilitat de presentar encara recurs davant la més alta instància del país, però que han optat per no fer-ho. «La cort de cassació verifica si una sentència, després d’exhaurir totes les vies de recurs ordinàries possibles, viola o ignora la legislació. En aquest cas, la Cort de Cassació podria anul·lar la decisió i reexpedir-lo de nou a una altra instància per a un nou examen sobre el fons», han dit les mateixes fonts. En aquest cas, han optat per no fer-ho, per la qual cosa el procediment es dona per tancat.
Notícies relacionadesLa decisió suposa una nova clatellada per al Suprem i una victòria judicial i política per a Puig –i la resta de polítics catalans– ja que posa punt final a un llarg procediment judicial que va arrencar poc després de la seva arribada a Bèlgica, l’octubre del 2017, fa més de tres anys, dos mesos i una setmana, segons va recordar ell mateix durant una roda de premsa oferta dijous a Brussel·les.
Tot just fer-se pública la decisió, l’expresident Carles Puigdemont ha expressat la seva enorme satisfacció. «‘Game over’. El Suprem, no era, no és ni serà competent per perseguir-nos. Ni a nosaltres ni als presos polítics. Llibertat immediata per a Carme Forcadell, Oriol Junqueras, Jordi Turull, Raul Romeva, Quim Forn, Josep Rull, Dolors Bassa, Jordi Cuixart i Jordi Sánchez», ha reivindicat. Ahir també ho va fer l’exconseller Toni Comín que va considerar la sentència com «un pas immens» en la seva estratègia per «derrotar» la «persecució judicial per part de l’Estat espanyol davant els tribunals europeus».
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Discurs davant dels parlamentaris socialistes Sánchez demana l’expulsió d’Israel de totes les competicions esportives
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Castells La Colla Vella de Valls regna en una diada del Primer Diumenge de Santa Tecla 'total' a Tarragona
- Durant el segon trimestre Els aranzels de Trump llasten la indústria més del previst i l’economia catalana retalla el seu creixement
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick se surt amb la seva: de l’avís dels egos al triomf d’«un equip»