La llista anticapitalista
La CUP crida a revertir «aquesta legislatura fallida» amb Dolors Sabater com a candidata
- Els anticapitalistes presenten les seves llistes electorals després d’haver forjat un acord amb Guanyem Catalunya
La CUP ha presentat aquest dijous la seva llista a les eleccions catalanes amb l’exalcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, com a presidenciable després d’haver aconseguit un acord amb la seva formació, Guanyem Catalunya. En un acte al parc de l’Espanya Industrial de Barcelona, Sabater ha defensat la candidatura com la recepta per «revertir aquesta legislatura fallida». «Hem trencat com mai les costures dels partits perquè som moltes amb valentia i absoluta credibilitat per fer un nou cicle polític», ha etzibat.
Els anticapitalistes es presenten als comicis del 14-F amb un programa electoral que proposa «canvis estructurals» després de l’impacte de la pandèmia del coronavirus: «Aquest nou cicle suma les lluites nacionals i socials, perquè les unes i les altres no poden anar per separat, es necessiten i es retroalimenten», ha defensat Sabater, i ha afirmat que el referèndum de l’1-O els marca el camí.
«No ens volen perquè molestem. Per això ens fem més fortes. Podem demostrar que podem gestionar, governar i influir en la política de les institucions al servei de la vida; ho hem fet a molts municipis i també a la Generalitat», ha afegit.
Notícies relacionadesEls exdiputats Carles Riera i Eulàlia Reguant ocuparan el segon i tercer lloc per Barcelona, darrere de Sabater. Per Girona, es presenta l’alcalde de Celrà, Dani Cornellà; per Lleida, Pau Juvillà, i per Tarragona, Laia Estrada.
Vuit anys després d’haver aconseguit els primers tres escons al Parlament, la CUP es proposa ara «condicionar la política institucional» per mantenir l’estira-i-arronsa a l’Estat posant de nou la desobediència sobre la taula i promet «assumir totes les responsabilitats» en la pròxima legislatura per impulsar un referèndum d’autodeterminació abans del 2025.
- Testimoni D’un casament secret amb una catalana a un matrimoni concertat al Pakistan: «He assumit que no em tornaré a enamorar»
- Reinvenció d’una icona La multimilionària reforma de l’hotel Arts
- Òbit Mor Verónica Echegui als 42 anys
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Alimentació El gegant colombià Grupo Lux adquireix Syra Coffee
- Reunió a l’Aràbia Saudita Els països islàmics acusen l’Estat hebreu de "genocidi"
- Empreses Baleària compra la naviliera Armas Trasmediterránea
- Competència Dues marques de calçat infantil s’enfronten als tribunals
- Reunió bilateral a la Casa Blanca Trump lloa el líder de Corea del Nord mentre rep el sud-coreà