El Suprem ordena repetir el judici contra Otegi per reconstituir Bateragune
- La Sala Segona acorda per unanimitat la celebració d’una nova vista amb altres magistrats
- Havia anul·lat la condemna en compliment de la sentència del tribunal d’Estrasburg

El ple de la Sala Penal del Tribunal Suprem ha avançat la seva decisió sobre el ‘cas Bateragune’ i ha acordat per unanimitat que se celebri un nou judici a l’Audiència Nacional contra el líder de Bildu Arnaldo Otegi i els altres condemnats en la sentència anterior, que va ser anul·lada pel Tribunal Europeu de Drets Humans (TEDH), que va considerar vulnerat el dret a un jutge imparcial.
La decisió s’ha adoptat pel ple de la Sala Segona, de la qual en l’actualitat formen part 16 magistrats, en compliment de l’article 4.2 del protocol 7 del Conveni Europeu de Drets Humans, que exclou la prohibició de doble enjudiciament en supòsits com el que ara es resol. Aquesta decisió es fonamenta també en els precedents de la mateixa jurisprudència de la sala.
La sentència, de què serà ponent el magistrat Miguel Colmenero, és coincident amb el criteri de la Fiscalia del Tribunal Suprem que va interessar la celebració d’un nou judici per evitar que els fets quedessin imprejutjats. La resolució íntegra es coneixerà en els pròxims dies.
- Neteja ¿Per què la gent està tirant sal pel lavabo a la nit?: el truc que evita moltes malalties
- Temporal Neu a Barcelona: aquestes són les zones on està nevant
- INJÚRIES I CALÚMNIES L’exactriu porno Amarna Miller demana 280.000 euros d’indemnització a Irene Montero
- En un local de copes Una jutge de Barcelona ordena readmetre una cambrera que es va negar a treballar en sostenidors i culots
- Setmana de fred Catalunya activa el pla Neucat per la previsió d’intenses nevades
- Òbit Adeu institucional a Josep Maria Espinàs, l’autor refractari als grans gestos
- Investigació en marxa Detinguts a Barcelona 15 membres d’una banda llatina hondurenya
- TSJC L’amic de Laura Borràs negocia amb la fiscalia inculpar la líder de Junts
- Arenes movedisses | Per Jorge Fauró Un globus, dos globus, tres globus
- Evolució meteorològica Temps a Catalunya: última hora del temporal de neu, pluja i vent, en directe