PARADÍS FISCAL
Antiblanqueig alerta la fiscalia d'una fortuna amagada del rei emèrit a l'illa de Jersey
El fons es nodreix d'un altre que va ser constituït als anys 90
El Servei de Prevenció de Blanqueig de Capitals (Sepblac) ha traslladat una alerta a la Fiscalia Anticorrupció després d’haver localitzat una fortuna amagada del rei emèrit a l’illa de Jersey, segons ha avançat el diari ‘El Mundo’ en la seva edició digital.
Així, unes noves diligències de la fiscalia investigaran l’existència d’un ‘trust’ en què figura Joan Carles I com a beneficiari i que es nodreix de fons d’un altre vehicle financer similar a les illes del Canal constituït en la dècada dels anys 90. La nova fortuna va ser transvasada el 2005 a l’esmentat ‘trust’, que ha mogut almenys cinc milions d’euros, indica el diari.
Aquesta alerta ha derivat en una nova investigació relativa al rei emèrit, que es troba en estat «molt embrionari» i de la qual s’ocuparà, com de les dues anteriors, la Fiscalia del Tribunal Suprem amb la col·laboració del fiscal en cap Anticorrupció, Alejandro Luzón.
Les investigacions, segons ha indicat la fiscal general de l’Estat, Dolores Delgado, encara han de ser incoades formalment. Aquesta tercera línia d’investigació s’uneix a les altres dues ja obertes al rei emèrit, la primera per possibles comissions procedents de l’AVE a la Meca i que previsiblement serà arxivada pel que fa al pare de Felip VI per no haver-se trobat indicis que es puguin perseguir sobre l’aforat.
Targeta de crèdit opaca
Notícies relacionadesLa causa, no obstant, es continuarà investigant respecte altres persones i per això aquesta part de les diligències tornen a la Fiscalia Anticorrupció. Quant a l’informe relatiu a Joan Carles I, està previst que es presenti abans que s’acabi l’any, ja que es tracta de fets que poden ser diferenciats perfectament dels atribuïts als altres implicats.
El segon expedient, que ja es troba «molt avançat» en paraules de la fiscal general, és el relatiu a pagaments amb una targeta de crèdit de què es podrien haver beneficiat Joan Carles I i altres membres de la seva família sense ser titulars del compte associat a aquest mitjà de pagament, si bé del seu contingut no n’han parlat aquest divendres ni Delgado ni Luzón. En aquest afer, el cap d’Anticorrupció s’incorpora a l’equip ja constituït al Suprem i presidit per Juan Ignacio Campos.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
