DUES QUERELLES
La fiscalia s'oposa a investigar Ábalos per la seva trobada amb Delcy Rodríguez
El ministeri públic sosté que les querelles de Vox i el partit Laócrata no evidencien que dictés una resolució injusta i arbitrària
Demana al Suprem que les rebutgi i no obri una causa contra el ministre, però no es pronuncia sobre l'oberta en un jutjat madrileny

abalos entrev /
La Fiscalia del Tribunal Suprem ha informat a la Sala Segona en contra de les querelles presentades per Vox i el partit Laócrata contra el ministre de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, en les quals se li atribuïa un delicte de prevaricació per haver-se reunit amb la vicepresidenta de Veneçuela, Delcy Rodríguez, a l’aeroport madrileny Adolfo Suárez-Barajas. L’informe afirma que del contingut de les querelles no «s’evidencia ni el dictat d’una resolució administrativa, ni molt menys la seva injustícia i arbitrarietat», cosa que impossibilita el delicte que imputaven a Ábalos.
El ministeri públic argumenta que considera que no existeixen «indicis suficients que els fets siguin constitutius de delicte de prevaricació, així com la seva participació en aquests», per això demana a la sala davant la qual els ministres són aforats que rebutgi les querelles i «decreti l’arxivament de les actuacions».
Les querelles atribuïen a Ábalos un delicte de prevaricació per haver prestat autorització perquè Delcy Rodríguez «travessés l’espai aeri espanyol i aterrés» a l’aeroport madrileny, malgrat que «tenia prohibida la seva estada i trànsit per l’espai europeu», a partir d’«exclusivament» d’articles de premsa, sobretot l’edició digital de ‘Vozpópuli’ i en la «declaració notarial d’un treballador que ni tan sols especifica el seu lloc de treball, tot això sense concretar mínimament la participació del querellat en els fets imputats».
Notícies relacionadesL’informe assenyala que «els querellants, al marge de les seves opinions i sospites, no concreten quina és la resolució injusta i arbitrària dictada pel querellat, ni quins són els indicis de participació del querellat en la decisió que qüestionen, desconeixent-se fins i tot qui la va prendre, ni molt menys les raons, defecte d’especial transcendència, ja que el delicte de prevaricació es reserva per sancionar supòsits límit, en els quals l’actuació administrativa no només és il·legal, sinó a més injusta i arbitrària».
Per això la Fiscalia del Tribunal Suprem conclou que no es donen els indicis mínims necessaris per obrir a la Sala Segona una causa per delicte de prevaricació, tot i que precisa que la seva decisió no afecta les indagacions que hi ha obertes al Jutjat d’Instrucció número 31 de Madrid en relació amb la trobada entre Ábalos i Delcy Rodríguez.
- Debat tècnic Per què la Via Laietana reformada no té arbres: dels túnels del metro al volum dels testos
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Distribució i IA Amazon ja sap quin producte demanaràs tres mesos abans que ho demanis
- Sector bancari La CNMV espera aprovar el fullet de l’opa del BBVA sobre el Sabadell abans de finals de juliol
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Seguretat viària Trànsit i Mossos augmenten els controls a bicicletes i patinets elèctrics per evitar conductes de risc
- Nova i perillosa Formiga de foc roja: així és la nova i perillosa espècie que s’estén per Espanya
- Trucs per viatjar Això és el que has de fer perquè la teva maleta surti primer a la cinta de l’aeroport