vox

Abascal no declara davant el Congrés la compra d'un xalet per al qual ha demanat una hipoteca de 736.000 euros

La Cambra baixa obliga els diputats a actualitzar les dades quan hi ha canvis importants, però no ho fa des de juliol

La vivenda té 185 metres quadrats i 100 de jardí en una zona de cara al nord de Madrid

zentauroepp51578220 opinion abascal200510175406

zentauroepp51578220 opinion abascal200510175406 / DAVID CASTRO

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El president de Vox, Santiago Abascal, no ha actualitzat la seva declaració de béns davant el Congrés malgrat haver comprat un xalet per al qual s’ha hagut d’hipotecar per valor de 736.000 euros. Segons revela en exclusiva Infolibre, el diputat d’extrema dreta va adquirir al juliol una casa de luxe al nord de Madrid capital, a la zona de Pinar del Rei, amb la seva parella, Lidia Bedman. No obstant, gairebé tres mesos després, encara no n’ha informat la Cambra baixa.

Tot i que no ha transcendit el preu final de la finca, que té més de 185 metres quadrats i un jardí de 100 més, la parella va haver de subscriure una hipoteca de més de 700.000 euros, per la qual cosa el seu valor seria més elevat si haguessin aportat una entrada.

La compra es va formalitzar el divendres 23 de juliol, només sis dies abans que anunciés la moció de censura el debat del qual comença aquest dimecres.

La normativa del Congrés obliga els diputats a presentar una nova declaració de béns «al produir-se modificació de les seves circumstàncies», però Abascal encara no ho ha fet tot i que la compra es va realitzar abans de l’estiu.

Casa de luxe

Notícies relacionades

Segons figura al Registre de la Propietat, la vivenda s’ubica en una parcel·la de 284 metres quadrats i té dues plantes, amb cinc dormitoris, saló, cuina i dos banys. A més, hi ha un garatge magatzem de més de 30 metres. 

Aquest digital aporta més detalls sobre el préstec hipotecari d’Abascal i Bedman, que han subscrit per 30 anys i amb el Banc de Sabadell.