Torrent confirma que les eleccions al Parlament seran el 14 de febrer
El president de la Cambra constata que no hi ha candidat a liderar el Govern
El pròxim dijous es posarà en marxa el compte enrere fins a la convocatòria automàtica de comicis
El president del Parlament, Roger Torrent, ha confirmat avui que les pròximes eleccions catalanes se celebraran el pròxim 14 de febrer. En els 10 dies hàbils següents a la inhabilitació de Quim Torra com a president de la Generalitat «no s’ha presentat cap candidat» a substituir-lo, així que el pròxim dijous s’iniciarà el compte enrere per a la convocatòria automàtica dels comicis.
Torrent ha aclarit aquest divendres quina serà la fórmula legal per engegar aquest rellotge. Atenent els informes dels lletrats del Parlament, dimecres de la setmana que ve comunicarà al ple que no hi ha candidat a president, i aquest anunci, que es publicarà al Butlletí Oficial de la Cambra, servirà com a «acte equivalent» a la celebració d’una sessió d’investidura fallida perquè comencin a córrer els terminis legals.
Aquell dia ja hi ha convocat un ple ordinari en el Parlament, que el president de la Cambra aprofitarà per dirigir-se als grups abans que comenci la sessió i comunicar-los que el rellotge es posa en marxa. Els partits tindran llavors l’oportunitat de prendre la paraula de manera «breu».
El 29 de gener, inici de la campanya
Notícies relacionadesA partir del 22 d’octubre, l’endemà d’aquest ple, comencen els dos mesos preceptius per mirar d’investir un nou president. L’única opció que les eleccions no se celebrin el 14 de febrer seria que, en aquell període, algun diputat reunís la confiança de la majoria de la Cambra. Però això sembla impossible, perquè els independentistes han decidit no presentar aspirant i els no independentistes no tenen la força parlamentària necessària.
El 22 de desembre quedaran automàticament convocades les eleccions, i la campanya electoral s’iniciarà el 29 de gener. Tot apunta que la pandèmia de coronavirus condicionarà d’alguna manera les eleccions, com ja va succeir al País Basc i a Galícia; Torrent no ha volgut especular sobre com el Govern «conjugarà els dos drets, el de vot i el de la seguretat sanitària».
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- UNA RECONSTRUCCIÓ PROFUNDA Guardiola transforma el vell City fitxant un altre Pep
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Cinc plantes per foragitar els mosquits de casa aquest estiu
- Militància deprimida per la corrupció Sánchez intenta aixecar l’ànim del PSOE amb una carta a les bases i demana «seguir endavant» després de l’escàndol de Santos Cerdán
- VISITES ÚNIQUES L’Art com a experiència