UN ANY DE LA SENTÈNCIA DEL PROCÉS
Els CDR tornen a manifestar-se a prop de la Direcció de Policia a Barcelona
Joves independentistes van cremar banderes espanyoles i van trencar mobiliari urbà a Ciutat Vella

undefined55417218 supporters of catalonia s committees for the defence of the 201014220654 /
Uns 400 independentistes s’han manifestat a la plaça Urquinaona i la Via Laietana de Barcelona, enmig d’un ampli dispositiu policial, al complir-se el primer aniversari de la condemna del Tribunal Suprem a la cúpula del procés, que va donar pas a diverses nits de disturbis a la capital catalana.
Convocats pels autodenominats Comitès de Defensa de la República (CDR), que havien cridat a concentrar-se amb el lema «Sentenciem-los» a la plaça Urquinaona, epicentre de les protestes de l’any passat, els independentistes baixen per Via Laietana cap a la Direcció de la Policia Nacional, escenari de diversos enfrontaments i càrregues l’any passat i davant la qual aquest dimecres s’hi han apostat diverses furgonetes dels Mossos d’Esquadra.
Persecucions a la Rambla
Notícies relacionadesEls Mossos han desplegat un ampli dispositiu policial i els independentistes, que han corejat consignes en contra de la policia i algunes d’habituals com «Els carrers seran sempre nostres» o «1 d’octubre, ni oblit ni perdó», han mostrat una pancarta amb el lema «La independència es guanya al carrer». A més, han despenjat i cremat algunes banderes espanyoles que onejaven als fanals de Via Laietana després de la celebració, dilluns passat, del Dia de la Hispanitat.
Des d’allà s’han desplaçat fins a passeig Colom, tallant el trànsit al seu pas i creant barricades amb els contenidors i el mobiliari urbà de bars i terrasses de la Rambla per intentar barrar el pas als furgons dels Mossos que els seguien. Els manifestants s’han dispersat pels carrers perpendiculars a la Rambla de Barcelona i les furgonetes dels Mossos han començat a seguir els grups de manifestants i s’ha dissolt la manifestació.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Ciutats amigues Tarragona s'agermanarà amb Voiron (França) aquestes festes de Santa Tecla amb el licor Chartreuse com a símbol d'unió
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."