Per declaracions «xenòfobes»
Barcelona acorda retirar la medalla de la ciutat a Heribert Barrera
Els regidors de BComú, el PSC, Cs i el PP han votat a favor de la proposta de Barcelona pel Canvi

heribert-barrera
Barcelona ha iniciat els tràmits per anul·lar la Medalla d’Or de la Ciutat concedida a títol pòstum el 2012 a Heribert Barrera, primer president del Parlament després de la restauració de la Generalitat i líder d’Esquerra Republicana de Catalunya en la dècada dels 80.
El ple municipal ha aprovat la proposta d’anul·lar la medalla a Barrrera que ha fet Barcelona pel Canvi, el grup que lidera Manuel Valls, en una votació nominal en què ha obtingut el recolzament de BComú, PSC, Cs i PP i que només han votat en contra els regidors dels grups independentistes, ERC i JuntsxCat.
Valls ha manifestat la seva satisfacció després d’haver impedit que Barcelona «tingués un alcalde independentista –l’any passat, el seu vot va ser decisiu perquè Ernest Maragall no fos l’elegit– i que avui es retiri aquesta medalla».
Notícies relacionadesEn el debat tots els grups han coincidit a rebutjar les declaracions «xenòfobes» i «racistes» que al seu dia va fer Heribert Barrera, ja mort, i de les quals mai es va retractar. Barrera va proferir afirmacions com «a Amèrica els negres tenen un coeficient intel·lectual inferior als blancs, la immigració és la principal amenaça de Catalunya i ningú em convencerà que és millor una Rambla amb gent mestissa que una amb gent blanca» o que «s’hauria d’esterilitzar els febles mentals d’origen genètic».
Lamentable. El president Barrera va ser un lluitador incansable per la llibertat. Vergonya immensa per tots aquells que heu votat a favor de retirar-li la medalla d’or. La capital de Catalunya s’empetiteix avui, convertida en una capital provinciana i mesquina. https://t.co/UMmTaT2XSa
— Quim Torra i Pla (@QuimTorraiPla) 23 de septiembre de 2020
L’aprovació d’aquest punt ha provocat la reacció a través de Twitter del president de la Generalitat, Quim Torra: «Lamentable. El president Barrera va ser un lluitador incansable per la llibertat. Vergonya immensa per a tots aquells que heu votat a favor de retirar-li la medalla d’or. La capital de Catalunya s’empetiteix avui, convertida en una capital provinciana i mesquina».
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura